This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vraag over binnekort GTS Palermo E5 Injectie 2024 opvoeren.

elianyeh

Certified minarelli beuner.
Hoi, even een nieuwe thread van mijn GTS Palermo 50cc 4t E5 injectie '24 model. GY6 blok.

Ik heb de scooter nieuw gehaald en ben nu bezig met het inrijden. Na het goed inrijden van de scooter ben ik bereid om hem optevoeren. Heeft iemand enige tips? Ik heb zelf weinig verstand van deze soort scooters.

Ik heb gelezen dat je je ECU kan ontgrenzen , alleen hoe ? Of is het dan handiger om een ontgrenzde ecu te kopen (welke dan?)?
En als ik een andere variateur (malossi oa.) , verbeterd mijn optrek / top echt veel of is dat minimaal?

Heb een 4scoot uitlaat bij de scooterzaak erop laten doen voor een mooier geluidje. Zit nog een DB killer in (als ik die eruit haal , zijn er dan performance verschillen, of mijn top / optrek minder wordt door de verminderde tegendruk of valt dat mee?). Voor de rest is de scooter gewoon origineel.


Iemand wat hulp / suggesties?
 
Mijn advies is om de scooter zo standaard mogelijk te houden zolang je nog garantie heb

Daarna ZOU je de ecu (laten) flashen om zo sneller te kunnen gaan, of zoals je al aangaf een aftermarket ecu installeren

Een andere vario (en koppeling) heeft alleen nut als de ecu ook is veranderd, anders is het zonde van je geld

Vergeet niet dat de e5 scooters onwijs begrensd zijn!
 
Bedankt voor je snelle reactie Lex!

Klopt , de scooter rijdt ongeveer 47 kmpu , goed begrensd! Ik wil hem ongeveer opvoeren tot 55gps als dat mogelijk is.

Kan ik zelf ook de ECU flashen ? Of moet ik dat echt doen bij een scooterzaak? Of is het makkelijker / goedkoper om een aftermarket onbegrenzde ecu te kopen? Is deze goed?
 
ik zou gewoon de scooterzaak het laten doen. als je er zelf aan gaat zitten vervalt je garantie en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
 
Natuurlijk kan je de ecu ook zelf flashen. Alleen heb je daarbij de juiste hardware, software en kennis nodig
De hardware is wel lastig aan te komen en die gene die worden aangeboden zijn zeeeer prijzig
 
Afhankelijk van welke ECU in die Chinees zit, hoef je de ECU niet te "flashen"
Sommige injectie Chinezen hebben een zogenaamde speedconverter, daar zit dan de begrenzing in.
Die speedconverter ziet er precies uit als een CDI.
Deze kun je dan vervangen door een onbegrensde of zelfs een schakelbare en is een kwestie van uitwisselen wat je zelf makkelijk kunt doen.
Of jouw Chinees een speedconverter heeft kun je vragen aan die dealer van je.
Maar rijdt de scooter eerst goed in voor je gaat ontgrenzen.
Voor wat betreft de tegendruk, dit maakt bij 4 takt weinig tot niks uit.
Trouwens dat "mooi geluidje" en vooral als je de DB-killer gaat verwijderen ben je zo beu als je langere tijd met je oortjes erboven moet zitten.
Bovendien is dit ook weer niet zo heel slim met een opgevoerde brommer, kan een goeie reden zijn om je aan te houden en ook al rijdt de brommer niet te snel kan toch een reden zijn voor een WOK.
 
Dankjewel Sparky voor je uitgebreide uitleg !

Of er een speedconverter in zit , vraag ik zeker even na aan me scooterdealer.

De uitlaat is zo nog wel goed (geluid met db killer) , ik dacht dat als je zonder db killer meer vermogen krijgt , maar dat is dus niet in dit geval!

Nogmaals bedankt voor dit!
 
Door de uitlaat loopt hij waarschijnlijk al te arm. (Te weinig benzine)

Dat is erg slecht voor de motor.

Bij een injectie kan je niet zomaar dit soort aanpassingen doen. Bij een carburateur ook niet, maar met een carb kan je het mengsel aanpassen.
 
Alles is door een scooterdealer gedaan. Weet wel dat veel vrienden van mij ook 4t met andere uitlaat , geen verdere aanpassingen hebben gedaan aan hun mengsel / lucht verhouding ...


Ik moet wel zeggen dat hij koud soms best veel rookt (alleen stationair) , zodra ik 100m rijd en dan weer stop , dan rookt hij niet meer.
 
Ja mensen doen zo veel, wil niet zeggen dat het er goed voor is. Zo'n ding loopt origineel meestal al helemaal op de grens ivm emissies. Nog armer maken is echt geen goed idee. Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk.
 
Wat is dit rood blokje?
 

Attachments

  • IMG_20241215_115556.jpg
    256.2 KB · Views: 7
  • IMG_20241215_115544.jpg
    322.1 KB · Views: 7
Welke onbegrensde speedconverter moet ik halen? Weet zelf niet precies welke. Gewoon een E5 variant? Of GTS variant? Ik zie ook veel met afstandbedieningen , echter heb ik die niet echt nodig ofzo want dan heb je weer andere kabels enzo.


EDIT: Heeft GTS Palermo een "Rongmao" systeem ?
 
Last edited:
Als ik er een ontgrensde speedconverter op zet , blijft mijn ECU niet "door begrenzen" ofzo ?
Want anders moet ik een onbegrensde ECU en een onbegrensde speedconverter halen .
 
Ik zou die vraag eens stellen bij chinascooteronderdelen.nl want dat ligt er een beetje aan welke ECU er momenteel in zit.

De ECU zal altijd de limiterende factor zijn en met een speedconverter zul je niet altijd het maximum eruit halen echter sneller zal de scooter wel gaan.

Bij onderstaande link staat de GTS Toscane vermeld maar misschien werkt deze speedconverter ook op die GTS van jouw.

https://en.chinascooteronderdelen.n...ury-znen-agm-vx50-gts-toscana-gt-union-45-55/