Vraag over aerox kappen spuiten

Status
Not open for further replies.
hij is nog niet closed deze topic dus ik d8 van ik vraag ook nog ff wat:p ^.^

ik wil binnenkort ook mijn kappen gaan spuiten, maar ik begrijp nog steeds niet helemaal wat jullie bedoelen, kun je ook eerst met300 korrel schuren? dan 500, 700 en dan 900?? of heeft iemand anders een betere volgorde? wij hebben een compressor met een spuit, ik ga verf kopen bij een verfspeciaalzaak. word spuiten met de compressor mooi als je het door iemand laat doen die het kan? en de volgorde vergeet ik steeds:D kan iemand mij dat uitleggen :$ alvast bedankt!
 
zelf doe ik altijd 400 600 800 , 1200 voor de buitenkappen. spuiten doe ik met 2 componentenlak in de compressor, dat geeft het mooiste resultaat !
 
oke! ennuhm je beenschild dan? en je voetenplank dan? die kun je niet schuren toch?

Dat kan je gewoon schuren, de treeplanken zijn meestal wat lastiger omdat die niet egaal zijn.

Mijn scooter is nu helemaal gespoten.

Zal mss vanavond nog ff pics uploaden...
 
oke, maar kun je je binnenkappen allemaal ook 400,600, 800, 1200 korrel doen? of moet ik die fijner schuren? en hoe schuur jij je treeplank dan?
 
oke, maar kun je je binnenkappen allemaal ook 400,600, 800, 1200 korrel doen? of moet ik die fijner schuren? en hoe schuur jij je treeplank dan?

De makkelijke stukken gewoon met 400 daarna met 1000 en dan 1200.

Tussen de puntjes van de treeplank heb ik het gedaan met een ijzerborsteltje die je in een boormachine kan doen. Niet met boormachine natuurlijk. Maar gewoon met de hand, zo wordt het iig schoon tussen die puntjes. Maar dat zal sowieso niet net zo mooi blijven als de vlakke stukken omdat je je voeten er heel vaak op en af zet
 
maar het probleem is dat ik die wit wil maken, en ze zijn nu zwart. maar me moeder zei dat dat niet mooi word want dan komt dat zwart er weer tussendoor. wat nu?
 
Ga er eerst met 180 overheen met wat geluk ben je dan zo door de zwarte laag heen (of zijn ze origineel zwart, dan gewoon glad schuren), dan met 400 beetje glad maken, witte primer erop, dat opschuren met 800 ofzo, dan je witte kleur aanbrengen, weer met 800 ofzo opschuren, nog een keer wit, weer 800, en dan nog een mooie lak laag erover. Van dat zwart zie je na 1 of 2 lagen primer al niets meer maaak je daar maar niet druk om

De truc is om zo dik te spuiten dat de verf in elkaar gaat overvloeien, maar NIET net iets dikker want dan krijg kans op lopers. Spuit je minder of te dun dan krijg je sinasappel. Je hebt erg goed licht nodig! Als je toch lopers krijgt, laat het een dagje hard worden dan kan je het weer wegschuren en nog keer proberen ;)

Ohja het gaat erom dat je het GLAD schuurt, het gaat er niet om dat het mat is.. dat is een bij effect zeg maar. Het moet aanvoelen als je pik toen er nog geen haar op zat, dat je vinger er zo overheen vliegt en je geen oneffenheid voelt. Zodra je het mat geschurd hebt (wat na 1x met schuurpapier aanrakan al is..), schuur je puur voor het oog namelijk. Elk puntje en oneffenheidje blijf je zien als het gespoten is, daarom wil je het zo glad mogelijk spuiten. De hechting doet de primer wel voor je.
 
Last edited:
Het moet wel mat staan, het moet hechten. En dat doet het op een matte laag.

En als die laag mat is, is die normaal gezien ook vlak.
 
Als ik een willekeurige kap pak die hier ligt en hem schuur tot die mat is, ben ik met twintig seconden klaar en zal die verre van glad zijn hoor. En dan heb ik het nog niet eens over krassen enzo maar gewoon oneffenheden op de kap etc. Als je dat alleen mat schuurt maar niet wegschuurt .. nou ja wat je ziet voor je het spuit zie je ook nadat je het gespoten hebt ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top