Vraag over aerox kappen spuiten

Status
Not open for further replies.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Hallo mensen,

ik heb een vraagje:

ik ben van plan zelf mn kappen opnieuw gaan spuiten.

ik heb een paar vraagjes:

- Met welke korrel schuurpapier moet ik alles schuren?

- Hoelang ben je ongeveer(!) bezig om alle kappen te schuren?

- Is het nodig om 2 x te spuiten(buiten de primer en de blanke lak om), dus puur de nieuwe kleur? of is het na 1 keer spuiten ook goed?

- (Hoe veel ben je in totaal aan verf/lak kwijt, welke merk is goede lak(goede ervaringen?))

Het spuiten zelf is het probleem niet want mn vader kan goed spuiten.

Bijvoorbaat dank voor de reply's :winner:
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je vader goed kan spuiten, weet hij het niet allemaal dan? :p

Schuren doe je eerst met een grove korrel, en steeds fijner. Dus begin (BIJVOORBEELD) met 300 dan 600 dan 800, wat je wilt. Je moet uiteindelijk uitkomen op +-800 ofzo. Sommige vinden 600 voldoende, sommige vinden 1000 fijner om te spuiten.
Dan primer, dat laten drogen, lichtjes opschuren daarna. (primer hoeft volgens mij niet eens persé)

Hoelang je ongeveer bezig bent.. Tja samen met een vriend waren wij iig zeker 1 á 2 uur bezig om alles perfect te schuren...

Dan de lak. Je kan niet zeggen hoeveel lagen je nodig hebt, gewoon totdat het goed dekkend is en dan misschien nog een laagje eroverheen.

Motip is een goed merk.

Kosten ligt eraan waar je het koopt en hoeveel je nodig hebt. Ga gewoon ergens bij een goeie verfwinkel naar binnen en maak een lijstje voor jezelf wat je nodig hebt, kan je prccies zien hoeveel het kost;)
Waar ik werk kosten spuitbussen verf en primer 13,99 en schuurpapier 2,99 voor 4 velletjes ofzo. Dus schuurpapier, 1x primer en 2x verf (ligt eraan hoeveel je wilt spuiten) en dan nog blanke lak. Dus reken maar uit! :)


Succes man!
 
Als je vader goed kan spuiten, weet hij het niet allemaal dan? :p

Schuren doe je eerst met een grove korrel, en steeds fijner. Dus begin (BIJVOORBEELD) met 300 dan 600 dan 800, wat je wilt. Je moet uiteindelijk uitkomen op +-800 ofzo. Sommige vinden 600 voldoende, sommige vinden 1000 fijner om te spuiten.
Dan primer, dat laten drogen, lichtjes opschuren daarna. (primer hoeft volgens mij niet eens persé)

Hoelang je ongeveer bezig bent.. Tja samen met een vriend waren wij iig zeker 1 á 2 uur bezig om alles perfect te schuren...

Dan de lak. Je kan niet zeggen hoeveel lagen je nodig hebt, gewoon totdat het goed dekkend is en dan misschien nog een laagje eroverheen.

Motip is een goed merk.

Kosten ligt eraan waar je het koopt en hoeveel je nodig hebt. Ga gewoon ergens bij een goeie verfwinkel naar binnen en maak een lijstje voor jezelf wat je nodig hebt, kan je prccies zien hoeveel het kost;)
Waar ik werk kosten spuitbussen verf en primer 13,99 en schuurpapier 2,99 voor 4 velletjes ofzo. Dus schuurpapier, 1x primer en 2x verf (ligt eraan hoeveel je wilt spuiten) en dan nog blanke lak. Dus reken maar uit! :)


Succes man!

Oke thanx man, voor al die info.
Mn pa heeft zn ervaring liggen op het gebied van meubelen spuiten. Maar kappen is voor hem dus geen probleempje. Het spuiten dan.
Ik dacht dat schuren veel langer zou duren:p Gwoon schuren tot alles mat is toch? en de delen die ruwer zijn? zoals het accudekselkapje/olievulkapje of klepje?

hoor het!
 
Kan ik de motorschermen met dezelfde kleur zwart spuiten als de zij schermen/z kappen? want die is net als het binnenwerk veel matter van kleur

Iemand tips, welke kappen ik rood doe en welke zwart. Ga waarschijnlijk die kleuren nemen!
 
Of kan ik de z - kappen beter met zijde glans/matte lak doen>? De andere kappen doe ik met hoogglans

Het wordt denk ik zo: Z-kappen rood, treeplank rood, accudeksel rood, kniekappen rood, de rest zwart, de grill rood!:)
 
Binnen kappen met 120 220 en daarna goed na schuren met korrel 320. Dan plastic primer erop en grondlak eerst een prik laagje dan 3 dikke lagen. Na schuren met 500 en klaar. Je voetenplank met een rood matje scotsje. JE buitenkappen schuren met 220 daarna 320. Waar je door de lak bent gegaan plestic primer en erna grondlak en ook na schuren met 500.

Merk sikkens wel prijzig maar wel goed en prof. Gebruik wel alles van sikkens.

Maar nogmaals als je vader zo veel spuit weet die dit ook allemaal. Zo niet dan weet ik niet hoe die aan de weisheid komt om een goed reseltaat tekrijgen want je moet eerst weten hoe je iets moet voor bewerken voordat je iets kan spuiten. Want meubels en plasic is alteid vrij ver het zelfde.

Suc6 ermee.
 
Binnen kappen met 120 220 en daarna goed na schuren met korrel 320. Dan plastic primer erop en grondlak eerst een prik laagje dan 3 dikke lagen. Na schuren met 500 en klaar. Je voetenplank met een rood matje scotsje. JE buitenkappen schuren met 220 daarna 320. Waar je door de lak bent gegaan plestic primer en erna grondlak en ook na schuren met 500.

Merk sikkens wel prijzig maar wel goed en prof. Gebruik wel alles van sikkens.

Maar nogmaals als je vader zo veel spuit weet die dit ook allemaal. Zo niet dan weet ik niet hoe die aan de weisheid komt om een goed reseltaat tekrijgen want je moet eerst weten hoe je iets moet voor bewerken voordat je iets kan spuiten. Want meubels en plasic is alteid vrij ver het zelfde.

Suc6 ermee.


Oke, thnx voor je reply, maar wat is nou fijn genoeg? korrel 500 of 800?
En qua nat schuurpapier, welke korrel(s) kan ik daar het beste voor nemen. En hoeveel velletjes zal ik van elk soort doen?

Mijn dank is groot:winner:
 
Wat ik net heb gehaald:

- Motip blanke lak
- Motip rode spuitlak, hoogglans
- Motip zwarte spuitlak, hoogglans
- Schuurpapier(nat) korrel 280
- Schuurspons iets:p korrel 400(soort scotch brite)
- Thinner
- 2 componenten lijm
- Plamuur

De man bij de karwei vertelde mij dat korrel 400 de max was...? Leek mij beetje raar, maarjah ik ga nu maar eens aan de gang

Nog een vraagje: het bakje waar de accu in staat: die zit bij mij helemaal onder de bagger en kan ik niet goed schoonkrijgen. Met onverdunde benzine lukt het ook niet goed genoeg, iemand tips?
 
Hmm, oke, met thinner werkt het voldoende.
Ben voor vandaag uitgeschuurd...xD
Wat nu klaar is:

- Z-Kappen
- Accudeksel
- Oliekapje
- Grill, + het andere zichtbare gedeelte
- Knie kappen, bijna klaar

Morgen krijg ik hopelijk alles af!
 
Fotooooooo's

Ik zal vandaag wat foto's maken:p

Weet niet of de kwaliteit goed wordt want de lens van de camera is niet meer helemaal chill, zit dus klein vlekje in het midden.
Het duurt lang voor die besteld is blijkbaar:S

Ik ga zo weer verder schuren xD
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top