Vraag kickstartrondsel peugeot ludix

Black_Axel1

New Member
Ik heb gisteren een nieuw kickstartmechanisme voor mijn peugeot ludix besteld. Hierbij zit een 15,5mm kickstartrondsel terwijl ik ergens had gelezen dat een 12,5mm het meest voorkomende rondsel is voor een ludix. Ik vraag mij af of dit uitmaakt bij het kicken. Niet dat ik het er straks op zet en dat ik het dan gelijk stuk maak bij 1x kicken.

Advertisement - register to remove this

welke zat er eerst in? en proberen kan bij kickstart kan niet zoveel kwaad, je hoort alleen even die tandjes tegen elkaar klappen.
Volgensmij lag het ook aan je soort oliepomp die je hebt.

Voor Peugeot scooters met een Mikuni oliepomp (mechanische pomp) wordt meestal een kickstartrondsel van 12,5 mm gebruikt. Voor scooters met een Keihin oliepomp (mechanische pomp) wordt vaak een rondsel van 13,5 mm gebruikt. Voor scooters vanaf 2004 met een elektrische oliepomp (Euro2) wordt een rondsel van 15,5 mm gebruikt.

dit heb ik van internet ergens geplukt.

welke zat er eerst in? en proberen kan bij kickstart kan niet zoveel kwaad, je hoort alleen even die tandjes tegen elkaar klappen.
Volgensmij lag het ook aan je soort oliepomp die je hebt.

Voor Peugeot scooters met een Mikuni oliepomp (mechanische pomp) wordt meestal een kickstartrondsel van 12,5 mm gebruikt. Voor scooters met een Keihin oliepomp (mechanische pomp) wordt vaak een rondsel van 13,5 mm gebruikt. Voor scooters vanaf 2004 met een elektrische oliepomp (Euro2) wordt een rondsel van 15,5 mm gebruikt.

dit heb ik van internet ergens geplukt.
In dat geval heb ik de goede gekocht aangezien ik inderdaad een elektrische oliepomp heb, bedankt!

Back