Vraag ivm aandrijving

caliber

Well-Known Member
hallo,

Ik wil in m'n brommer (next/spy) de aandrijving vervangen want origineel vind ik maar brol en het begint zo op z'n einde te draaien :).

Dus zou ik een vario,koppeling,koppelhuis en aandrijfriem willen waarbij de optrek fors omhoog gaat, maar ik de snelheid nog wat kan matigen. Voor welk type/merk kan ik dan best kiezen in combinatie of gaat dat niet zonder mijn snelheid veel te verhogen. De varioringel moet er uiteraard in blijven. Dus GEEN ORI spul aandraden dat wil ik dus niet.

Khoor het wel

;-)
 
Advertisement - register to remove this

hard optrekken, is snelle topsnelheid. mss alleen een andere koppeling, maar dit zal ook niet veel schelen als je geen 'snelle' cylinder hebt....
een andere vario trekt hij iets harder op en loopt hij mss een paar km harder op top, meestal loopt de orginele vario het beste op std cylinder,
 
een Hebo vario zou ik kopen , meer niet , de std koppeling pakt juist meestal beter op , zeker met varioring er nog in, alleen jouw probleem gaat waarschijnlijk worden dat de varioring groter moet worden omdat de variobus van een "snelle" vario meestal groter is in diameter.

het koppelingshuis is al helemaal onzin om te gaan vervangen, zelfs @ grote setups , is alleen maar voor "het lijstje"

verder gewoon de drukveer die bij de hebo vario zit gebruiken , verder is de std v-snaar prima , een sterkere v-snaar is vaak iets dikker en zal juist minder lopen op een std setup ...
 
Back
Top