Vraag: goede koop Kymco Agility?

fendo

SYM Symphony ST 50
Hallo,

Ik heb een vraag aan de Agility bezitters.
Ik heb een Kymco Sento maar dit is een heel klein dingetje en ik wil een iets grotere scooter waar ik ook goed wendbaar mee ben in de stad.
Ik heb alleen op het moment niet veel geld te besteden. Ik moet eerst een scooter hebben voordat ik de mijne kan verkopen. Ik heb hem dagelijks nodig voor mn werk want daar komt geen OV.
Ik kwam deze tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Als er staat: start en rijd verwacht ik wel dat er een en ander aan moet gebeuren. (maar daar heb ik wat geld voor als ik die van mij verkocht heb).En gezien de km is dit denk ik een bezorgscooter geweest maar dat hoeft niet.Er zitten wel wat beschadigingen op maar dat maakt mij niet uit. Ik heb liever een lelijke scooter die goed rijd dan een mooi ding wat het niet doet.
Is dit wel een redelijke prijs voor een Agility van 2008 met deze km stand?
 
Advertisement - register to remove this

Denk het wel, maar ik zou de verkoper vragen of er meer informatie van de scooter beschikbaar is zoals een onderhouds boekje of onderhouds geschiedenis (ik denk niet dat de verkoper ze heeft).

Als je em gekocht heb zal ik meteen de carterkap eraf halen en kijken naar de v-snaar hoe deze eraan toe is. Mochten er scheuren of hapjes uit zijn, dan moet je minimaal de snaar vervangen
 
inderdaad onderhoud boekjes opvragen, mocht er te lang doorgereden zijn met oude olie kan dat de slijtage bevorderen kwa lagers krukas etc, in dit geval geloof ik boekjes of bonnen eerder dan een verhaaltje
 
Jammer, ik kreeg net het bericht dat deze weg is. Dus maar verder op zoek naar een andere scooter die groter is dan die van mij.
 
Moet het perse kymco zijn?
Nee. Maar ik hoor en lees dat de Agility lekker makkelijk en goedkoop is met onderhoud en onderdelen. Als de scooter maar groot genoeg is voor ritjes met 2 personen en voor stad en binnenwegen.
Wel liefst 4 takt
 
In heb een agility, niks mis mee. Ook niks bijzonders maar daar koop je m niet voor. 2 personen kan prima, stil, comfortabel, zuinig, betrouwbaar, ruime buddy etc
 
Het is denk ik een prima scooter als je een instapper zoekt. Alleen verwacht geen wonderen als je dit tegenover een duurdere scooter zet.
Want kwaliteit kappenset is wel anders. Het is voldoende, maar je ziet er wel eraan dat het geen 2000 - 3600 euro kostende scooter is.

Zit je krap bij kas kan het een uitkomst zijn die kymco.
 
De situatie is behoorlijk veranderd. Mijn vrouw ging altijd mee achterop maar heeft van een buurman goedkoop een Tomosje kunnen kopen en kan nu zelf rijden. Mijn Sento heb ik dus ingeruild voor ook een brommertje. Een Peugeot Fox de Luxe. Dan gaan we gewoon samen op de brommertjes weg. Dit zijn dus geen scooters maar ach, je rijdt toch wel op 2 wielen. :) .
Ik ga kijken of er een forum is voor brommers. Voor Tomos is die er wel maar moet nog even kijken.
Iedereen tot zover bedankt voor de reacties.
 
De situatie is behoorlijk veranderd. Mijn vrouw ging altijd mee achterop maar heeft van een buurman goedkoop een Tomosje kunnen kopen en kan nu zelf rijden. Mijn Sento heb ik dus ingeruild voor ook een brommertje. Een Peugeot Fox de Luxe. Dan gaan we gewoon samen op de brommertjes weg. Dit zijn dus geen scooters maar ach, je rijdt toch wel op 2 wielen. :) .
Ik ga kijken of er een forum is voor brommers. Voor Tomos is die er wel maar moet nog even kijken.
Iedereen tot zover bedankt voor de reacties.

Houd er wel rekening mee dat tomos onderdelen wel met de dag schaarse worden en de prijzen zullen oplopen..
Dus de tomos is wel leuk, maar word met de dag duurder om te onderhouden.

Dit weet ik omdat ik zelf ook een snor tomos heb die ik binnenkort ga omkeuren tot bromfiets.
De tomos fabriek bestaat al sinds 2018 al niet meer.. Dus er worden daarom ook geen nieuwe onderdelen meer gemaakt.. En per jaar word als duurder.
 
Houd er wel rekening mee dat tomos onderdelen wel met de dag schaarse worden en de prijzen zullen oplopen..
Dus de tomos is wel leuk, maar word met de dag duurder om te onderhouden.

Dit weet ik omdat ik zelf ook een snor tomos heb die ik binnenkort ga omkeuren tot bromfiets.
De tomos fabriek bestaat al sinds 2018 al niet meer.. Dus er worden daarom ook geen nieuwe onderdelen meer gemaakt.. En per jaar word als duurder.
Ok. Maar tomos goed onderhouden is niet moeilijk. Onderdelen zijn er nu nog wel genoeg te krijgen.
Ik heb vroeger een tomos gehad en dat ding reed zelfs nog toen bijna alles eraf gevallen was. :):):):):)
Alleen roestvorming moet je voor oppassen.
 
Het beste van de tomos onderdelen is, als je niet gaat opvoeren (laat ik zeggen je er een 70cc erop gaat zetten en op toeren jagen)
Je doet normaal met het gebruik van de brommer (dat je hem niet aftrapt) Gaan die tandwielen echt eeuwig mee zolang je geen vraagteken veertjes continu laat breken. (en als je de status van het carter olie netjes houd)

Enigste wat echt slijt aan dat blokje zijn de lagers (zijn overal prima te verkrijgen en off the shelf parts)
En de cilinder en de zuiger en krukas..
 
Back
Top