Veel werk lijkt me... Wat is er eigenlijk zo leuk aan ECC dan? Heb het zelf ook, het ziet er mooier uit maar functioneel vind ik het niet zo boeiend eigenlijk...
Gewoon een luxere versie van airco. Meer knopjes, meer mogelijkheden etc.
Om BMW e36 als voorbeeld te gebruiken.
De gewone airco stel je temp in, een zone en de temp.
Bij de ACC kan je ook nog "auto" kiezen, waardoor die zelf regelt uit welke zone(s) de temp moet komen.
Ook zit er een auto stand op voor de fanspeed. Op de analoge niet. Hij gaat dan zelf afhankelijk van ambient temp en ingestelde temp de fanspeed aanpassen.
Ook zit er een aparte knop op voor voorruit ontwaseming. Die overruled dan alle andere settings. Zet je die weer uit, dan gaat ie weer terug naar de oude instellingen.
Er zit ook een "truukje" op waardoor je meerdere Auto functies hebt. Als je de auto knop indrukt, bepaalde ie zelf zowel fanspeed als de zones (raam, gezicht, voeten) waar de lucht uitkomt. Druk je op auto en dan op fanspeed omhoog of omlaag dan zijn de zones automatisch en de fanspeed regel je dan zelf.
Druk je op auto en dan op bijv het gezichtsknopje, dan bepaal je zelf de zone en is de fanspeed auto.
Op US-spec auto's zat er nog een "geheim" menu in de ACC waarop je allerlei sensorinformatie kon oproepen en ook (o.a.) een digitale RPM meter.
Ook heeft alleen de ACC een AUC stand, al was dit ook op de ACC weer een extra optie.