This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Voorwielaandrijving

sprinter

a real Fastard
In japan lopen ze altijd een beetje met rare gedachten rond:


Ik vermoed dat ze het voorste blokje achterstevoren laten draaien.
Gewoon "na" ontsteking geven en de koppelingsschoenen omkeren.
 
Leuk, het moet alleen wel goed synchroom lopen. Anders draait het ene blok het andere in puin.
Ik vraag me wel atlijd af wat het nut nou is van dit soort dingen. 8P

Trouwens, het lijkt erop dat het blok verticaal gekanteld is. :?
Vreemd, zit je toch echt met je aansluitingen.
 
In Parijs Dakar dit jaar reden de Yamaha motoren met 2 wielaandrijving. Dat was wel een heel mooi systeem, het voorwiel werd aangedreven door een systeem met een druk systeem.
 
het blok ligt gewoon op de kope en zal dus de goed kant op lopen , het gaatje van de overbrengingsontluchting zal wel dichtgemaakt zijn en op een andere plek weer aangebracht (anders smeert dat zo) , kickstarter even omdraaien............

dus niet ontsteking omgekeerd................
 
geweldig mooi! Ik mag dat soort stunts wel. Nieuwe Yamaha YZ met twee wiel aandrijving staat in blad Noppennieuws. Echt gaaf. Ik heb in Lemelerveld iets gezien met 3 blokken erop. (=topsecret)
 
haha vet lachen kan je lekker burned weg trekken met dat ding maar of dit ook goed in de bochten zal zijn betwijfel ik je hebt toch een soort trekkracht aan de voorkant als je het gas erop blijft houden
 
Originally posted by Stealth-EVO50
In Parijs Dakar dit jaar reden de Yamaha motoren met 2 wielaandrijving. Dat was wel een heel mooi systeem, het voorwiel werd aangedreven door een systeem met een druk systeem.

Inderdaad een hydraulisch systeem...

Koen, wat ben je toch een vage vent, dat je altijd dit soort crap tegenkomt 8P
 
hmm weer eens wat anders

over die motor, der zat een pomp aan het motorblok, dat hydrolische prut rondpompte aan t voorwiel zit een soort schoepenrad dat daardoor gaat draaien...maar dit idee met twee scooterblokjes is zeker wel origineel
 
Originally posted by bastenj
Blok is gewoon onderste boven geplaatst, en dat kan waarschijnlijk in combinatie met kartcarbje (Zie je volgens mij ook hangen onder het blokje).

kan ook een gewone carb zijn , die kun je ook omdraaien..........
 
als het blok upside down zit loopt de aandrijving al de goede kant op

en idd , de carb keer keer je niet om , alleen kun je best aan de onderkant kwijt (de inlaat zit aan de onderkant.
 

ik moet toch wat beter uit mijn doppen beginnen kijken, natuurlijk ligt het ondersteboven anders zou de vario aan de andere kant zitten|(
 
ik zag het direct aan het kickstartpedaal die de andere kant op stond , anders had het op speigelbeeld geleken................. (zie je vaak op scooterfoto's)