Voorvork vermoedelijk krom

Rio-man

Yamaha Neo's
Hejj
Misschien beetje noobie, maar de voorvork van mijn Neo's is volgensmij krom. Als ik m'n handen van het stuur haal, trekt hij opeens heel erg naar rechts, maar als ik een beetje naar links hand, dan houd ik hem relatief recht.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Een nieuwe voorvork is zo duur, dus zou het, als hij krom is, eventueel nog kunnen worden uitgelijnd ofzo? Als je er naar kijkt zie je niet dat hij krom is ofzo..
 
Advertisement - register to remove this

een balhoofdlager is niet zo duur , echter moet je dan wel vrij veel los hebben , dit kan het zeer zeker wel zijn , als ie versleten is oid gaat ie wat moeilijker etc.

balhoofdsetje kost 12,50 a 25 euro.. (altijd HELE set nemen!)

als er daadwerkelijk een poot krom is kun je de binnenpoten vervangen , deze gaan in een set van 2 , dit is niet zomaar even te doen overigens.

een stel poten kost zo'n 50 a 60 euro.

als het kroonstuk (het deel waarin de pootjes vast zitten) krom is word het nog weer wat duurder , deze kost zo'n 60 a 70 euro , maar daar komt nog weer een balhoofdlagerset bij!

ook dit is even een klusje waar je wat langer bij zit...

al met al zou ik eerst eens naar een (eerlijke) dealer in de buurt gaan en vragen wat ermee kan zijn , want voor ons is het maar gissen namelijk..
 
Tweedehandse voorvork doe ik liever niet. Dat heb ik met de Vivacity gedaan, en dat was toevallig dan een redelijk goede, dus ik zou sowieso voor nieuw spul gaan. Het lijkt ook alsof hij in de bochten weg drijgt te slippen, alsof mijn band scheef loopt ofzo..
Maar dat balhoofd, hoe kan ik dat makkelijk checken??
 
scheve voorvork is gevaarlijk (ik spreek uit ervaring)

ik had het ook ging op me gezicht in een bocht.

moest bij de dokter de scherven onder me knieschijf laten halen :(

scooter totaal loss laat je scooter zo snel mogelijk na kijken.

zelf prutsen alleen als je echt weet waar je mee bezig bent.
 
scheve voorvork is gevaarlijk (ik spreek uit ervaring)

ik had het ook ging op me gezicht in een bocht.

moest bij de dokter de scherven onder me knieschijf laten halen :(

scooter totaal loss laat je scooter zo snel mogelijk na kijken.

zelf prutsen alleen als je echt weet waar je mee bezig bent.

Wees maar niet bang, ik weet waar ik mee bezig ben en ik denk dat mijn rijkunsten voldoende zijn om mijn scooter veilig de bochten door te gooien. Het is alleen wat irritant rijden zo. Ben ooit een keer op mn plaat gegaan met mn oude Zip, gelukkig op de kant waar al een schade zat van de vorige eigenaresse, en dat was meer om een ernstig ongeluk te voorkomen (kwam een auto met 80 aanrijden en die zag me niet...), en het lukte me om zodanig te vallen dat ik er een kleine schaafwond aan overhield. Niets ernstigs dus.

Maargoed ik ga morgen op mijn werk wel ff spelen met de micrometer om even te kijken hoe het profiel voor is.
 
Back
Top