Voorvork/stuur beta ark

rottieark

Active Member
Goeiedag allemaal,

Heb laatst een nieuwe voorvork gekocht voor mn beta ark ac uit 2009.
Nu ben ik bij het demonteren bij een "probleem" gekomen.

Toen ik probeerde het stuur eraf te halen om de voorvork eruit te halen, Kwam ik een pin tegen die door het stuur en de voorvork gaat.
Deze is vastgelast aan de andere kant.

Nu is mijn vraag dus of dit origineel op beta hoort en hoe ik dit het beste uit elkaar haal.
Kan geen andere topics vinden hierover.

Alvast bedankt

(Edit: ik zou morgen ff wat fotos erbij zetten zodat het net iets duidelijker is.)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is dat.de bout die van middenop.je stuur in de balhoofdbuis zit? Die moet je ff paar slagen los zetten en dan een goeie tik met de hamer op geven om de conus los te slaan die je stuur vastzet in de vork.

Of hebben we het ergens anders over?
 
Goeiedag allemaal,

Heb laatst een nieuwe voorvork gekocht voor mn beta ark ac uit 2009.
Nu ben ik bij het demonteren bij een "probleem" gekomen.

Toen ik probeerde het stuur eraf te halen om de voorvork eruit te halen, Kwam ik een pin tegen die door het stuur en de voorvork gaat.
Deze is vastgelast aan de andere kant.

Nu is mijn vraag dus of dit origineel op beta hoort en hoe ik dit het beste uit elkaar haal.
Kan geen andere topics vinden hierover.

Alvast bedankt

(Edit: ik zou morgen ff wat fotos erbij zetten zodat het net iets duidelijker is.)

Die bout van het stuur met voorvork pen zou er zo eruit moeten komen.. Origineel is dit gewoon een bout en moer zoals bij alle andere scooters.
Denk dat er gebeund is.
Gewoon slijptol pakken en de las verzichtig weg halen.. Zou gelijk een nieuwe bout en moer bestellen als je deze niet hebt liggen.
 
Die bout van het stuur met voorvork pen zou er zo eruit moeten komen.. Origineel is dit gewoon een bout en moer zoals bij alle andere scooters.
Denk dat er gebeund is.
Gewoon slijptol pakken en de las verzichtig weg halen.. Zou gelijk een nieuwe bout en moer bestellen als je deze niet hebt liggen.
Dacht het ook al, lijkt me best apart om dat te lassen.

Bedankt allemaal!
 
Gewoon een goedkope oplossing denk ik. (bang dat het teveel geld ging kosten om een bout en een moertje.
Stja dingen kosten nou eenmaal geld als je een scooter hebt.
Ik denk dat jullie de bout eronder bedoelen.
Het gene wat ik heb omcirkelt is vastgelast en gaat door de voorvork en stuur heen.

Heb bij een vriend gekeken en die heeft dit ook.
Iemand enig idee?
 

Attachments

  • 20220123_134447.jpg
    20220123_134447.jpg
    209.7 KB · Views: 11
  • 20220123_134341.jpg
    20220123_134341.jpg
    149.2 KB · Views: 11
Misschien een extra fixeer pin.. Zie wel dat de montage ding eronder zit met een klem montage wat ik persoonlijk maar een matige bevestiging vind. Dus ik denk dat die fixeer pin er speciaal erin zit zodat het stuur niet kan verdraaien tegenover de voorvork.
 
Misschien een extra fixeer pin.. Zie wel dat de montage ding eronder zit met een klem montage wat ik persoonlijk maar een matige bevestiging vind. Dus ik denk dat die fixeer pin er speciaal erin zit zodat het stuur niet kan verdraaien tegenover de voorvork.
Maar hoe zou ik dit nou kunnen oplossen?
Aangezien je zegt dat er anders kans is dat het stuur verdraait.
 
Die pin zal er dan toch eruit moeten als je de voorvork eruit moeten halen.
Zit geen andere optie op denk ik zo. Dus voorzichting aan de ene kant de las proberen te breken zodat die pen eruit kan.

Als je de dikte van die pen op meet eventueel naar een ander alternatief zoeken.. Of oude pen terug met een nieuwe las erop.

Of je zet gewoon zoiets terug als de dikte maar klopt:


Slijp je hem op de juiste lengte af en las je die weer vast.
Of aan het uiteinde boor je een gaatje door zodat er een borg pin er door kan.
 
Die pin zal er dan toch eruit moeten als je de voorvork eruit moeten halen.
Zit geen andere optie op denk ik zo. Dus voorzichting aan de ene kant de las proberen te breken zodat die pen eruit kan.

Als je de dikte van die pen op meet eventueel naar een ander alternatief zoeken.. Of oude pen terug met een nieuwe las erop.

Of je zet gewoon zoiets terug als de dikte maar klopt:


Slijp je hem op de juiste lengte af en las je die weer vast.
Of aan het uiteinde boor je een gaatje door zodat er een borg pin er door kan.
Dus ik zou niet heel simpel gewoon een boutje met een moer kunnen gebruiken ervoor?

Vraag me ook af hoe dat dan werkt met een sportstuur aangezien dat anders in elkaar zit.
 
Back
Top