voorvork omlassen

Thomass

euner
Ik zit met een probleem , ik heb een tijdje geleden een voorvork voor een nrg gekocht , maar die bleek een 20 cm te kort te zijn.

Nu was mijn vraag:

Kan ik dit stuk:

jj3aj7.jpg


omlassen naar die andere voorvork?

ik weet dat het nooit sterker zal zijn , maar is het goed genoeg ?

bvd Thomas
 
Advertisement - register to remove this

ik zou er niet zomaar even een stuk bij aan lassen.

met vorken klooien moet je niet doen , of iemand die daar veel kijk op heeft , als je iets niet goed doet lig je straks in het ziekenhuis of erger!

beter zoek je een vork op die wel past.

en als je m nieuw gekocht hebt , kun je m dan niet ruilen voor een goeie?
 
je bedoelt toch gewoon die "buis" ik denk als het gewoon een stevige las is het wel zou kunnen

maar het is natuurlijk nooit zo sterk als nieuw

ik zou denk ik toch een nieuwe kopen of iedergeval een langere
 
heb hem niet nieuw gekocht, maar ik ken iemand die goed kan lassen etc

en lassen zou toch sterk genoeg moeten zijn

Ik zou een stuk nieuw buis of stang laten draaien. Ik geloof dat de stang in je kroonstuk zit geklemd / -perst ? Dan zou je die andere eruit moeten slaan , eerst vewarmen oid. Dan een geheel nieuw stuk erin. Goedkoopste en veiligste denk. :)
 
ik zelf heb al vaker kroonstukken aan gepast en moet binnen kort ook eentje inkorten ... als je er de tijd voor neemt goed las apparaat en het juiste gereedschap dan gaat dit goed...

edit: stuur stangen zitten in een kroonstuk geperst en aan de onderkant afgelast als je de las weg draaid kan je de stang er zo uit persen en nieuwe persen alleen de voorvork die thomas laat zien weet ik het niet ...

@thomas 20cm is een heel stuk :P ik zou zelf nieuwe buis plaatsen of door zagen buis in de stuur buis persen richten lassen richten .. als je eht op de goede plek doet... komen er ook niet veel krachten op !!
 
bij een nrg voorvork kun je die er niet uit halen dacht ik.

Ik slijp het deel wat ik nodig heb van de oude af en las die aan die aan de nieuwe waar ik ook eerst de schroefdraad eraf slijp, waardoor ik een zo kort mogelijk stuk kan gebruiken
 
Ok da's mooi. Erin zal toch niet ZO'N groot probleem zijn als je een nieiuwe zal draaien ? Dan draai je het diameter iets kleiner. ½mm oid. Of minder. Als het maar goed klemt. ;) Mja , kan dicht denks. :P
 
Back
Top