Voorvork Ice demonteren

Big B NRG

Well, this is awkward
Hej Jongens,

Ik heb hier een voorvork van een Gilera Ice liggen die ik uit elkaar aan het halen ben. Hoe krijg ik de binnenpoten eruit? Er zit een imbus aan de onderkant, nu heb ik die wel los gekregen, maar ik krijg hem er niet uit. Hij draait zonder verder te komen.

Ook als ik draai, dan draait de binnenpoot mee. Als ik de binnenpoot vast houd, dan kan ik de imbus wel draaien, maar komt hij niet los.

Wie weet hoe het zit?!

Alvast bedankt :)

Bram
 
Advertisement - register to remove this

als de ice vork hydraulisch is ben je een speciaal gereedschapje nosdig , namelijk om het binnenwerk tegen te houden.

wat soms ook helpt is met een luchtsleutel of gewone sleutel ,en dan de binnenpoot in de bankschroef en dan de poot indrukken om er wat meer druk op te zetten , met geluk gaat het dan los.

anders ben je dit nodig :

(kun je overigens ook zelf maken van een m10 of m12 draadeind eventueel)

http://www.euroscooters.nl/shop/buzzetti-demontage-sleutel-voorvork-p-3795.html
 
Dus simpel de binnenpoot vasthouden is niet genoeg? Want ik kan de binnenpoot wel vasthouden en de bout draaien, zonder dat de binnenpoot draait.

Waar gaat dat gereedschapstuk in van die link?
 
van bovenaf de binnenpoot in..
Daar zit ergens een vierkant stuk, wat je tegenmoet houden

Je kunt ook een m12 draadeind aan een stuk vierkant slijpen. en dan duw je die erin.
 
schroevendraaier oid , en dan moet je de binnennpoot in de bankschroef zetten , de dop die eronder zit kun je dan naar beneden drukken een stukje en dan een klein borgveertje eruit wippen , daarna heel voorzichtig omhoog laten komen , dop eruit , veer eruit , poot ondersteboven houden boven een bakje , olie eruit laten lopen en dan kun je het gereedschap erin zetten en losdraaien (normaal gesproken)
 
Back
Top