voorvork Gilera Stalker

Hackney

Well-Known Member
Hey

ik heb een Gilera Stalker en de voorvork zit helemaal vast en beweegt niets meer. Probleem is dat één vorkpoot drie milimeter verder ingedrukt zit dan de andere waardoor mij band langs één kant afslijt. Weet er iemand hoe ik zo'n vork nog enigzins aan het werk kan krijgen? Is het de moeite dit te laten maken? Of kan ik er beter een andere onder zetten? Een voorvork van een piaggio typhoon past die ook onder een stalker? of wat zijn goede alternatieven (liefst niet te duur).

Greets
Hackney

Advertisement - register to remove this

Probeer em eens goed in te spuiten met een smeermiddel, als wd-40 ofzo. Doe dit meerdere malen achter elkaar, en ga er vervolgens met 2 man ophangen. Doe dit wel een beetje voorzichtig natuurlijk, je moet de boel niet slopen. Dus gewoon goed smeren, en dan met 2 man proberen em los te duwen/hangen.

Komt ie dan nog niet los, kun je de vork er uit halen, en em proberen te reviseren. Dus uit elkaar halen, en schoonmaken enzo. Uiteraard vervang je dan gelijk de keerringen.

Overigens kan het goed zijn dat je vork niet uit elkaar gaat. Mijne wilde ook niet uit elkaar. Daar zijn toen (als noodoplossing) 2 gaatjes in geboord net onder het kroonstuk, waardoor ik nu kruipolie naar binnen kan spuiten. Mijn vork is daardoor wel losgekomen.

Kijk bij het spuiten met wd-40 ofzo heel goed uit dat je helemaal niks op je remschijf of remklauw spuit! Dat is echt heel gevaarlijk, ik spreek helaas uit ervaring :|

wd-40 trekt er zelf in
maar je kan het proberen om hem los te smeren maar dan moet de binnenpoot niet helemaal beschadigt/geroest zijn.
die vorken zitten van binnen vol met onlie om de veerduk te geven.. als dat eruit loopt heb je er vrij weinig meer aan omdat hij dan zo naar de knoppen is..

een NRG vork past er als het goed is gewoon in..

Back