This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Voorvork Gilera Runner

RobertRunner

Well-Known Member
Beste medeforummers,

Voor en goed prijsje heb ik mijn eerste scooter gekocht. Na flink wat onderhandelen heb ik er een nieuwe imitatie voorvork bij gekregen omdat de oude helemaal gaar was.

Nu is de voorvork vervangen en loop ik tegen het volgende probleem aan: de steunen waar de remklauw op bevestigd moet worden zijn anders dan de steunen op de oude vork.

De bevestigingspunten van de rem zijn gelijk op beide vorken, maar de afstand van de vooras tot de bevestigingspunten van de remklauw is bij de nieuwe (gemonteerde) vork pakweg 2cm korter.

Ook is de diameter van de binnenpoten anders.

Nou is mijn vraag, wat zijn mijn opties? Kan ik onderdelen overzetten? De man bij wie ik de scooter en voorvork gekocht heb neemt de vork niet terug.


De link naar de foto's op Drive, het is mij niet gelukt deze grote foto's hier te posten:

https://drive.google.com/...VYaWVyTEE&usp=sharing

Mijn dank is groot mannen.


Robert
 
Wellicht kan je die onderste sokjes van de oude vork op de nieuwe monteren.. (waar de wielas doorheen gaat)

Even kijken of deze te demonteren zijn.. Zo ja gewoon even verwisselen en je bent praktisch klaar.