Voorvork en schokbreker vervangen? Vespa LX

Zoals de titel zegt.
Mijn beide veringen zijn aan vervanging toe.
De voorvork van de vespa lx is nogal prijzig, met swingarm. Voorvork zonder swongarm 70e, voorvork met is 220e.
Hoe weet ik of de swingarm nog goed is? En kan ik die gebruiken?

En als ik mijn achterste schokbreker ga vervangen moet de voorvork dan ook meteen? Want ik kan mij voorstellen dat er dan een soort van disbalans ontstaat, of niet?
 
Advertisement - register to remove this

Hi,

Hoe kom je erop om je voorvork te vervangen? Is er iets kapot?
Je zegt dat je beide schokbrekers vervangen moeten worden, lekken ze? Stuiter je tijdens het rijden?

Als je zegt dat je achterste schokbreker vervangen moet worden snap ik dat. Gewoon een originele schokbreker halen en eronder zetten, dat gebeurd er niks. Wanneer je een duurdere eronder zet (YSS of Bitubo) moet je deze stellen op hoogte.

Dus achter schokbreker vervangen voor een nieuwe originele, en als het nodig is de voorschokbreker vervangen.
 
Als ze beide lek zijn, beide vervangen.
Als je alleen 1 vervangt is het gerepareerd. Je scooter gaat niet omhoog staan of zoiets, je achter schokbreker houd je frame en blok bij elkaar en incasseert de klappen van de drempels.
En disbalans bestaat niet bij een scooter, alleen als je er eentje zelf bouwt en niet goed bouwt.

Dus lekker vervangen en er gebeurd niks.
 
Back
Top