Voorvork aprillia SR LC

naudje32

Well-Known Member
hallo,
Ik wil mijn veerpoten reviseren, alleen loop ik tegen een probleem op, dat is als ik de inbus onder de vork, los wil draaien, er wel beweging in zit maar niet los krijg, wat resulteerd dat ik de binnenpoten er niet uit krijg. binnen in de binnenpoot draaid het lekker vrolijk mee, en kan het voor geen enkele mogelijkheid blokkeren om de bout eruit te krijgen.


Iemand een idee ?
 
Advertisement - register to remove this

Ja , dat zit er soms.

Ik heb toevallig onlangs nog SR poten los gehad , daar zat het wel aan , maar ook al zit het er niet aan wil het nog weleens voorkomen dat ze niet los gaan doordat het binnenwerk mee draait. (Ook met luchtsleutel kan dit gebeuren)

Het eerste wat ik meestal doe is de vorkpoten in elkaar laten (ook de olie erin laten) ,de buitenpoot in de bankschroef klemmen (het liefste met spanplaatjes) en dan de imbus los draaien als dat wil , soms helpt het om de binnenpoot goed aan te drukken (met 2 man evt.) En zoals Maartuh al zegt , luchtsleutel proberen.

Als het dan nog niet los gaat heb je een probleem en ben je speciaal gereedschap nodig dat de binnenkant blokkeerd. Zoals in de volgende link :

http://www.easyparts.nl/showarticle...eutel_(De)Montage_Vorkpoot_Buzzetti_9102.html

Dit kun je ook vrij simpel zelf maken , een M10 tapeind nemen , daar een punt aan maken , eventueel 4 vlakke kanten er aan maken en dan voorzichtig er in tikken. 2 moeren tegen elkaar in draaien en dan met een sleutel tegenhouden en zo hard mogelijk drukken , terwijl iemand anders de imbus los draait.

Ik heb het zelf nog iets anders ,met een bus die in de vork valt zodat je hem erg strak aan kan draaien maar dat is wat meer werk (draaiwerk)
 
Last edited:
Back
Top