Voorverlichting Phantom

Status
Not open for further replies.

smonjirez

Well-Known Member
Hey mensen,

Ik snap iets niet van de voorverlichting van mn phantom.

Bij het achterlicht zijn 3 aansluitingen (in de lamp zelf 2 gloeidraden), 1 draad gaat naar de lamp voor normaal achterlicht, een andere draad voor feller licht voor het remmen, de 3e is de aarde.

Nu zou ik verwachten dat dat bij de voorverlichting hetzelfde is, want hoe kun je anders dimlicht en groot licht hebben?

Helaas was de vorige eigenaar een te grote beunhaas, dus als ik hem nu op dimlicht zet brandt er een willekeurig loshangend lampje achter mn voorkap die nergens past, en op groot licht gaan de voorlampen aan.

Ik zie daar per lamp ook maar 2 aansluitingen zitten, dus ik zie niet in hoe deze verlichting dimlicht en groot licht kan hebben?

Misschien kunnen jullie hier wat "licht op werpen" ;).

Advertisement - register to remove this

Kijk eens goed onder de koplampen, vlak achter de lens. Daar zit een gaatje, en dan steek je zo een lampje van het dimlicht erin. Hoef je niks voor los te halen, dit kun je zo zien onder aan de lamp behuizing.

Achter op de lamp behuizing zit een rubber kapje. Daar achter zit het grote licht.

Kijk eens goed onder de koplampen, vlak achter de lens. Daar zit een gaatje, en dan steek je zo een lampje van het dimlicht erin. Hoef je niks voor los te halen, dit kun je zo zien onder aan de lamp behuizing.

Achter op de lamp behuizing zit een rubber kapje. Daar achter zit het grote licht.

Ah DAAR waren die gaatjes voor...

Helaas heb ik maar 1 "dimlicht lamp" aangesloten zitten op mijn kabelboom, het is echt een onvoorstelbare zooi.

En mn normale "groot licht" gaat aan als ik mn dimlicht schakelaar omzet =P.

Dat word ff flink solderen denk ik..
Thanks iig.

en anders heb ik nog wel een set compleet hier voor je liggen moet alleen een groot licht in maar als je kabel boom kapot is heb ik er ook nog wel wat onderdelen voor liggen mag je zo ophalen voor een kratje pils ;)

volgens mij zit er ook alleen maar gewoon licht en stadslicht op , meer niet , geen groot licht dus.

als het goed is zit er een dim en stadslicht op en daarnaast zit een groot licht als ik me niet vergis ( heb er namelijk zelf vorige maand nog 1 gehad) enige probleem is dat het grote licht nogal vaak kapot gaat en er weinig moeite voor word gedaan om het te vervangen

dan is het het allernieuwste type , de oudere types zitten maat 2 standen op.

en ik heb dus het oude type ^^.
Anyways, evertbram heeft het al goed uitgelegd en ik heb al de ontbrekende onderdelen besteld, binnenkort maar ff de kabelboom aanpassen en hij doet het weer ^^.

Status
Not open for further replies.
Back