kymcosuper8
Kymco Super 8 4T & BMW 530i F10
Hallo beste leden,
Laat ik mij allereerst even voorstellen!
Ik ben Nico, ben 28 jaar en woon in het drukke stadje Arnhem.
ben in principe opgegroeid met 2 wielers onder mijn kont, en er altijd wel geïnteresseerd in geweest, gelukkig kon mijn ouwe heer mij alles bij brengen.
tallen scooters, brommertjes etc etc gehad, projectjes noem het maar op, uiteindelijk kom je op een leeftijd waarbij je eindelijk voor je autorijbewijs op mag en in mijn situatie niet anders meer wilt dan 4 wielers!
bijna 10 jaar lang nu lekker bezig geweest met auto's en afentoe nog een scootertje hier en daar mee geholpen maar meer ook niet.
tot dat ik sinds gister eigenaar ben geworden van een mooie kymco super 8 4t uit 2012 "snorscooter" dit is nu mijn 2e 4t scooter, heb eerder een Agility 4t gehad toen ik jonger was voor woon werk verkeer.
nu komt mijn vraag, hoe maak ik hem slomer en behoud ik dat "fijn" optrekken?
hij rijd 47/50 op de teller, en wil hem eigenlijk 34 km laten lopen zodat als ik hier op de rollerbank terecht komt "zijn er vaak in Arnhem" dat ik toch safe bent.
vanochtend met mijn ouweheer even de scooter gedeeltelijk los gehad om te kijken wat er allemaal inzit en we zijn erop uit gekomen dat
- CDI 8 pin brom? lijkt gewoon origineel staat ook "kymco" op kan er niet veel uithalen...
- Std vario met gladde bus zoals ik hier heb gelezen al op de forum
- 8.5gr rollen
- koppeling lijkt gewoon origineel.
- sproeier durf ik niet te zeggen
hij trekt goed op, tot +- 30, dipt even in en vanaf 38/40 goed naar de 47/50
nu snel rijden op een snor alles leuk en wel, maar die tijd heb ik gehad, heb echt geen zin om gepakt te worden en meteen een wok te krijgen.
nu zie ik op bepaalde sites dat er 25km cdi's tekoop zijn, als ik deze erin zet rijd hij dan ook meteen 25 en niet harder of heb je kans dat hij dan nog te hard rijd?
opvoeren was makkelijk vroeger... maar terugvoeren... en dan ook nog eens 4t...
hoor graag hoe ik het beste er mee aan de slag kan!
bedankt alvast
Laat ik mij allereerst even voorstellen!
Ik ben Nico, ben 28 jaar en woon in het drukke stadje Arnhem.
ben in principe opgegroeid met 2 wielers onder mijn kont, en er altijd wel geïnteresseerd in geweest, gelukkig kon mijn ouwe heer mij alles bij brengen.
tallen scooters, brommertjes etc etc gehad, projectjes noem het maar op, uiteindelijk kom je op een leeftijd waarbij je eindelijk voor je autorijbewijs op mag en in mijn situatie niet anders meer wilt dan 4 wielers!
bijna 10 jaar lang nu lekker bezig geweest met auto's en afentoe nog een scootertje hier en daar mee geholpen maar meer ook niet.
tot dat ik sinds gister eigenaar ben geworden van een mooie kymco super 8 4t uit 2012 "snorscooter" dit is nu mijn 2e 4t scooter, heb eerder een Agility 4t gehad toen ik jonger was voor woon werk verkeer.
nu komt mijn vraag, hoe maak ik hem slomer en behoud ik dat "fijn" optrekken?
hij rijd 47/50 op de teller, en wil hem eigenlijk 34 km laten lopen zodat als ik hier op de rollerbank terecht komt "zijn er vaak in Arnhem" dat ik toch safe bent.
vanochtend met mijn ouweheer even de scooter gedeeltelijk los gehad om te kijken wat er allemaal inzit en we zijn erop uit gekomen dat
- CDI 8 pin brom? lijkt gewoon origineel staat ook "kymco" op kan er niet veel uithalen...
- Std vario met gladde bus zoals ik hier heb gelezen al op de forum
- 8.5gr rollen
- koppeling lijkt gewoon origineel.
- sproeier durf ik niet te zeggen
hij trekt goed op, tot +- 30, dipt even in en vanaf 38/40 goed naar de 47/50
nu snel rijden op een snor alles leuk en wel, maar die tijd heb ik gehad, heb echt geen zin om gepakt te worden en meteen een wok te krijgen.
nu zie ik op bepaalde sites dat er 25km cdi's tekoop zijn, als ik deze erin zet rijd hij dan ook meteen 25 en niet harder of heb je kans dat hij dan nog te hard rijd?
opvoeren was makkelijk vroeger... maar terugvoeren... en dan ook nog eens 4t...
hoor graag hoe ik het beste er mee aan de slag kan!
bedankt alvast