Voorstellen + vraag

kymcosuper8

Kymco Super 8 4T & BMW 530i F10
Hallo beste leden,

Laat ik mij allereerst even voorstellen!

Ik ben Nico, ben 28 jaar en woon in het drukke stadje Arnhem.
ben in principe opgegroeid met 2 wielers onder mijn kont, en er altijd wel geïnteresseerd in geweest, gelukkig kon mijn ouwe heer mij alles bij brengen.

tallen scooters, brommertjes etc etc gehad, projectjes noem het maar op, uiteindelijk kom je op een leeftijd waarbij je eindelijk voor je autorijbewijs op mag en in mijn situatie niet anders meer wilt dan 4 wielers!

bijna 10 jaar lang nu lekker bezig geweest met auto's en afentoe nog een scootertje hier en daar mee geholpen maar meer ook niet.

tot dat ik sinds gister eigenaar ben geworden van een mooie kymco super 8 4t uit 2012 "snorscooter" dit is nu mijn 2e 4t scooter, heb eerder een Agility 4t gehad toen ik jonger was voor woon werk verkeer.

nu komt mijn vraag, hoe maak ik hem slomer en behoud ik dat "fijn" optrekken?
hij rijd 47/50 op de teller, en wil hem eigenlijk 34 km laten lopen zodat als ik hier op de rollerbank terecht komt "zijn er vaak in Arnhem" dat ik toch safe bent.

vanochtend met mijn ouweheer even de scooter gedeeltelijk los gehad om te kijken wat er allemaal inzit en we zijn erop uit gekomen dat

- CDI 8 pin brom? lijkt gewoon origineel staat ook "kymco" op kan er niet veel uithalen...
- Std vario met gladde bus zoals ik hier heb gelezen al op de forum
- 8.5gr rollen
- koppeling lijkt gewoon origineel.
- sproeier durf ik niet te zeggen

hij trekt goed op, tot +- 30, dipt even in en vanaf 38/40 goed naar de 47/50

nu snel rijden op een snor alles leuk en wel, maar die tijd heb ik gehad, heb echt geen zin om gepakt te worden en meteen een wok te krijgen.

nu zie ik op bepaalde sites dat er 25km cdi's tekoop zijn, als ik deze erin zet rijd hij dan ook meteen 25 en niet harder of heb je kans dat hij dan nog te hard rijd?

opvoeren was makkelijk vroeger... maar terugvoeren... en dan ook nog eens 4t...

hoor graag hoe ik het beste er mee aan de slag kan!

bedankt alvast :)
 
Advertisement - register to remove this

Het is een kwestie van testen.. Om die 34km te halen is het zoiezo verstandig om een 25km cdi erin te zetten en te testen wat de snelheid is.
Volgende stap is kijken of er nog een vario ring in zit en deze weg te halen of eventueel een dunnere erin te zetten in combinatie met een gladde vario bus (die er al in zit) .
Met je 8,5 gram rollen kun je later spelen, maar deze zitten in de goede richting.
 
Het is een kwestie van testen.. Om die 34km te halen is het zoiezo verstandig om een 25km cdi erin te zetten en te testen wat de snelheid is.
Volgende stap is kijken of er nog een vario ring in zit en deze weg te halen of eventueel een dunnere erin te zetten in combinatie met een gladde vario bus (die er al in zit) .
Met je 8,5 gram rollen kun je later spelen, maar deze zitten in de goede richting.
bedankt voor je reactie, vandaag beetje lopen testen met vario ringen etc etc, maar nie echt bepaalt succesvol, de scooter reed nog 40 maar trok super slecht...

even blijven proberen deze dagen...

over de cdi durf ik niks te zeggen, hoop dat er meer mensen kunnen reageren die ervaring met snor cdi's hebben.
 
Wat je wil dat gaat helaas niet, bij goed optrekken hoort nou eenmaal een hogere snelheid bij.
ja en nee, dat ligt er toch tot hoever je wilt gaan?
mijn tante bijv. die van haar rijd precies 34, maar trekt als een speer op!
het is totaal andere scooter "Vespa" wat zijn mijn opties?
de enige reden waarom ik nu niet rijd is puur vanwege de snelheid, ik ga zeker niet rondrijden met de risico dat ik meteen een wok onder de kont hebt.
wat is je mening over begrenzers? kan het kwaad voor de motor om daarmee te blijven rijden?
 
ja en nee, dat ligt er toch tot hoever je wilt gaan?
mijn tante bijv. die van haar rijd precies 34, maar trekt als een speer op!
het is totaal andere scooter "Vespa" wat zijn mijn opties?
de enige reden waarom ik nu niet rijd is puur vanwege de snelheid, ik ga zeker niet rondrijden met de risico dat ik meteen een wok onder de kont hebt.
wat is je mening over begrenzers? kan het kwaad voor de motor om daarmee te blijven rijden
Ik ben van mening dat een begrenzer op een 4takt wel kan werken. Maar niet wanneer je die altijd op de begrenzende stand hebt staan. Kan misschien ook altijd aan maar ik werk alleen met 2takt en die zijn eigenlijk nooit via cdi enzo begrensd dus geen noemenswaardige ervaring mee. Maar als jij een begrenzertje met afstandsbediening netjes wegwerkt tussen een paar kabels en netjes intaped en je zet hem aan wanneer je een controle oid ziet lijkt het me geen probleem.
 
Ik ben van mening dat een begrenzer op een 4takt wel kan werken. Maar niet wanneer je die altijd op de begrenzende stand hebt staan. Kan misschien ook altijd aan maar ik werk alleen met 2takt en die zijn eigenlijk nooit via cdi enzo begrensd dus geen noemenswaardige ervaring mee. Maar als jij een begrenzertje met afstandsbediening netjes wegwerkt tussen een paar kabels en netjes intaped en je zet hem aan wanneer je een controle oid ziet lijkt het me geen probleem.
ja ik ook half om half, weet alleen niet of het veel kwaad kan om alletijd begrends via de cdi rond te rijden.
ik probeer een beetje rond te neuzen op de forum in de hoop dat er leden zijn met gelijke problem..
Post automatically merged:

Waarom al die Moeite , Binnenkort is het Helmplicht voor een snorfiets .
Lijkt mij dat het verstandiger is om om te laten keuren naar Bromfiets.
ja dat zeggen ze altijd binnekort dit binnekort dat :p maar dat is geen probleem, als de tijd komt dat we helmen moeten dragen op een snorfiets gaat hij de deur uit. keuren naar bromfiets heb ik nu niks aan. anders had ik wel een bromfiets gekocht.
 
ja en nee, dat ligt er toch tot hoever je wilt gaan?
mijn tante bijv. die van haar rijd precies 34, maar trekt als een speer op!
het is totaal andere scooter "Vespa" wat zijn mijn opties?
de enige reden waarom ik nu niet rijd is puur vanwege de snelheid, ik ga zeker niet rondrijden met de risico dat ik meteen een wok onder de kont hebt.
wat is je mening over begrenzers? kan het kwaad voor de motor om daarmee te blijven rijden?
Ik heb hier een cdi snor liggen van een 2016 super 8
Met de verdikte bus in de variateur en 6,5 g rollen trok hij rap op en vloeiend naar de 35 op de teller.
 
Geen ervaring met dit merk, maar met een varioring afvoeren van 45 naar 34 is geen optie.
Dat testen is zonde van je tijd.

Iemand die dit blok kent zal wss kunnen vertellen waar deze origineel begrensd is en hoe je hem correct kunt afvoeren.
 
Geen ervaring met dit merk, maar met een varioring afvoeren van 45 naar 34 is geen optie.
Dat testen is zonde van je tijd.

Iemand die dit blok kent zal wss kunnen vertellen waar deze origineel begrensd is en hoe je hem correct kunt afvoeren.
Wat bedoel je nou, man ?
Ik heb het over de ori snor cdi, de ori variobus en de ori rollen.
Dat is dus de originele setup. En daarmee trekt hij vlot op en stopt bij 35 op de teller.

Nog een keer, speciaal voor jou.
Ik heb het over een super ori 2016 Kymco super 8 street snor, die ik hier heb staan.
Het is trouwens geen varioring.
De super 8 heeft standaard een variobus met een verdikking, die ori variobus bedoel ik dus.
 
Hier heb je de ori 8-pin cdi van de super 8 snor.
En ja, ik ken de super 8.
Het enige verschil tussen een super 8 snor en brom is...........
De cdi.
Voor de rest zijn ze helemaal identiek.
Ik had de brom en snor hier naast elkaar staan, allebei origineel.
Als ik de cdi's omwisselde was de brom opeens de snor en andersom.
 

Attachments

  • 20220613_203908.jpg
    20220613_203908.jpg
    166.5 KB · Views: 4
  • 20220613_203923.jpg
    20220613_203923.jpg
    141.2 KB · Views: 4
  • 20220613_203939.jpg
    20220613_203939.jpg
    224.5 KB · Views: 4
Back
Top