voorstel reglement 2009 stage 6

Status
Not open for further replies.
Als de stage6 cup opgesplitst wordt en er zit bv in de ene klasse 20 rijders en de andere 40, dan zal je toch 3 groepen krijgen en kost het toch meer tijd op een dag? Is dat niet een probleem?
als je 60 man hebt in 1 stage6 klasse, moet je ook in 3 groepen gaan rijden. dat maakt dus geen verschil.

de rest van de info van iedereen laat ik ff op me inwerken. het gaat erom dat we straks geen overkill krijgen is de stage6 klasse + dat er snellere en duurde onderdelen zullen komen van stage6. wij willen als SBO een klasse houden waar je voor een redelijk bedrag kunt beginnen met racen. ik denk dat we op deze manier iets creëren waardoor het scooterracen nog een aantal jaren langer meekan. ik ben bang dat als we het niet doen, we dezelfde problemen gaan krijgen als met de standaardscooter bij de SOBW. teveel man in 1 klasse, waarbij de top zover boven de rest stond dat er veel mensen bedankte en stopte met racen. ( ook weet ik dat er van de sprinters al +/- 10 man spullen bij elkaar aan het kopen zijn, om volgend jaar stage6 te gaan rijden ). nu een aantal jaren later zijn er een paar van die mensen toch weer begonnen met racen, en hebben we een aantal informatie aanvragen gehad van oud standaardscooter en topscooter rijders voor de stage6 cup. het concept werkt dus wel en dat willen we graag zo houden.
 
Een ontsteking verplicht stellen in de stage6 zie ik het nut eerlijk gezegd niet van in.
De cdi is toch niet te controleren op een praktische manier.
 
Is het niks om de training en de kwalificatie anders te verdelen? bijvoorbeeld de eerste helft van het kampioenschap en de 2e helft van het kampioenschap? zodat de langzamere rijders de snelle rijders niet ophouden, bij de kwali en de training?

hoe denken de snelle rijders hierover? want het lijkt me dat ze best wel wat hinder hebben van de wat langzamere rijders :)
 
Of je regelt een goede sponsor waar je die dingen voor inkoop kan krijgen :) Maar we dwalen weer af... vind het verplichten van de rotor een goede keus iniedergeval :)

het gaat mij er meer om als je een goei ontsteking hebt waarom dan onodig geld uit geven

die centen kan je beter in je reserve onderdelen steken vind ik zelf
 
= geen optie voor de organisatie en is altijd stress in de ochtend.
niet iedereen is er namelijk, waardoor je dus niet vooraf iets kunt fixen.
bij de sobw ook een tijdje gedaan, en wij niet.
alle rijders hebben last van elkaar, dus is het voor iedereen hetzelfde.
verder hoeft er geen discussie aan gewijt te worden, want we doen het simpelweg gewoon niet.
 
Een ontsteking verplicht stellen in de stage6 zie ik het nut eerlijk gezegd niet van in.
De cdi is toch niet te controleren op een praktische manier.
het is ook een opzetje wat ik nu gemaakt heb. alles kun je controleren, als je maar weet hoe en waar. desnoods trek je de heleboel open, en zie je gelijk of ermee geklooit is. je moet er dan wel het orgineel naast leggen natuurlijk. ik geloof niet dat dit een probleem gaat zijn iig, omdat ze allemaal hetzelfde zijn. wat bij de sobw in de standaardscooter was, is niet haalbaar iig.
 
Het is mogelijk om voor een betaalbaar bedrag een compleet andere cdi te maken zonder dat jij het ziet.
 
misschien is dit helemaal niet relevant, maar vraag het toch! is er van SA al info gegeven over de levering van de nieuwe r/t cilinder? is er dus al een datum gegeven wanneer die verkrijgbaar is?
 
euhm ook geen probleem, want dan krijg je van mij een onsteking/cdi unit die je moet monteren. loopt die dan kapot heb je ermee geklooid. dit gaat dan natuurlijk wel gebeuren, als wij het echt niet vertrouwen of bij een protest.
 
Is het niks om de training en de kwalificatie anders te verdelen? bijvoorbeeld de eerste helft van het kampioenschap en de 2e helft van het kampioenschap? zodat de langzamere rijders de snelle rijders niet ophouden, bij de kwali en de training?

hoe denken de snelle rijders hierover? want het lijkt me dat ze best wel wat hinder hebben van de wat langzamere rijders :)
ik zal het je nog sterker vertellen: als langzamere rijder heb ik last van de snellere rijders 8P

aan de andere kant kun je best mensen hebben die onderaan het klassement staan en een bepaalde race toch hard rijden, dan benadeel je die persoon weer meer dan de anderen.

edit: lees net pas de reactie kenny.
 
Ik vind het een goed idee. Ik zou bijvoorbeeld scooterracen gewoon goedkoop houden en in de basic stage6 blijven rijden en daar proberen met een degelijk blokje een keer op het podium te komen. De overstap naar stage6 pro is dan veel makkelijker gelegd dan naar de open70. ik denk dat er genoeg mensen denken zoals ik en daarom de basic stag6 ook druk genoeg zal worden.

tip: houd ook in de pro gewoon de kleuren zwart oranje, anders krijgen we dat IDM en Italiaanse uiterlijk. slordig en ziet er niet uit.

Edit: 2 daagse evenementen is een goed plan!
 
de basiskleur moet zwart blijven, en de nummervlakken blijven ook oranje. het is wel toegestaan om andere kleuren te gebruiken, maar bv 75% van de scooter moet nog steeds zwart zijn. ik heb hierover ook een tijdje zitten denken, maar zie er weinig problemen mee komen. het is voor een hoop mensen mischien een kleine opening om hun evt sponsoren iets meer naar voren te laten komen.
 
Goed idee, maar het is ook zo hoe groter je het verschil maakt hoe duurder het weer word om over te stappen naar de pro klasse. Het lijkt me namelijk wel dat mensen die 2 of 3 jaar in de basis klasse rijden dan toch echt wel de overstap willen gaan maken.
 
op zich valt dat wel mee denk ik.
de stage6 ontsteking, carb, uitlaat en meter mag je blijven gebruiken, je hoeft alleen maar de cilinder aan te schaffen.
 
inderdaad en het ligt gewoon aan je eigen wensen wat je verder wil dan.

Ik vind het allemaal alleen maar positief zoals de gedachten uitgaan naar volgend seizoen van de mensen van de sbo :)

DUs niet te veel zeuren allemaal en afwachten :)


(ga volgend seizoen ook weer rijden dus ik vind het allemaal super :D)
 
goed plan!

uitlaten regel in de pro cup vind ik idd ietwat raar. zo de krukas van s6 wel gewoon verplicht stellen ... in tegenstelling tot de uitlaat is dat een prima product (heb het nu over de dure versie)

uitlaat van s6 is meuk om te monteren en andere merken lopen beter plus dat die pijp roest als een etterbak
 
goed plan!

uitlaten regel in de pro cup vind ik idd ietwat raar. zo de krukas van s6 wel gewoon verplicht stellen ... in tegenstelling tot de uitlaat is dat een prima product (heb het nu over de dure versie)

uitlaat van s6 is meuk om te monteren en andere merken lopen beter plus dat die pijp roest als een etterbak

ik zelf zou de stage 6 rotor ook verplichten in de pro.

want dan creer je toch nog een v\flinke overstap naar de open 70
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top