voorstel reglement 2009 stage 6

Status
Not open for further replies.
goed plan!

uitlaten regel in de pro cup vind ik idd ietwat raar. zo de krukas van s6 wel gewoon verplicht stellen ... in tegenstelling tot de uitlaat is dat een prima product (heb het nu over de dure versie)

uitlaat van s6 is meuk om te monteren en andere merken lopen beter plus dat die pijp roest als een etterbak

Dat uitlaten beter lopen is geen argument. Je wilt de klasse zo houden dat het niet de open70 overruled. Daarnaast elke uitlaat roest, als je die niet onderhoud. Of het nou stage 6 is of yasuni dat maakt echt niet uit.En het probleem van monteren ligt denk ik bij jezelf +pippi+. Enigste nadeel aan de uitlaten is de demper. Als daar een oplossing voor komt. zijn de meeste problemen met geluid ook gelijk opgelost:p
 
Dat lijkt me vrij logisch...er wordt verboden om in frame te slijpen, te boren, velgen af te draaien etc. Gaat de TC bij iedereen het frame checken? Nee. Maar mensen worden wel op de weegschaal gezet, om te kijken of de machine 70kg is.

Als dat niet meer hoeft gaan de zwaardere rijders het ding toch op alle mogelijke manier verlichten, wat weer ten koste gaat van de veiligheid. Zie het extra gewicht gewoon als een uitdaging...dat doe ik ook ;)

ik ben het er niet geheel mee eens. Ik ben zwaarder dan de gemiddelde maar omdat me scooter 3 kilo te licht is ondanks helemaal niets aangepast te hebben. Slijpen in frame etc wat jij ook weet ;) moet ik er wel 3 kilo meer lood bij doen om save te zijn.
Kom je bij de tk dan krijg je te zien dat je scoot mis te licht is maar overal je veel zwaarder bent dan de rest omdat ons vet in de weg hangt. Ik vind het dan naar mijn mening jammer dat er zo moeilijk over wordt gedaan.

Verder heb ik jou een heel seizoen veel dingen horen zeggen dat mijn verhaal bevestigd ;) meneertje pronk :p
 
Dat uitlaten beter lopen is geen argument. Je wilt de klasse zo houden dat het niet de open70 overruled. Daarnaast elke uitlaat roest, als je die niet onderhoud. Of het nou stage 6 is of yasuni dat maakt echt niet uit.En het probleem van monteren ligt denk ik bij jezelf +pippi+. Enigste nadeel aan de uitlaten is de demper. Als daar een oplossing voor komt. zijn de meeste problemen met geluid ook gelijk opgelost:p


hoe aardig ik je ook vind sla je hier de plank meters mis

ik onderhoud mn uitlaat bizar ... spuit hem altijd in met wd40 als ik em goed heet gestookt heb/ na een race. maak de uitlaat schoon als hij gedemonteerd is noem maar op ... en toch blijft ie roesten en snel ook heeft echt maar HEEEEL weinig nodig, lijkt wel of er geen blanke lak op zit.

bovendien zit de uitlaat op een zip met std rijhoogte en wielbasis akelig dicht bij het frame (sp98) ... maja dat valt te verwaarlozen aangezien praktisch niemand met std rijhoogte & wielbasis rijd

over het monteren ook dat ligt niet bij mezelf ... de manier van ophanging is kut ... je zou je uitlaat moeten kunnen demonteren doormiddel van 1 bout en zonder je demper er af te halen. wat jij nu zegt over de dempers slaat ook weer nergens op want ik heb juist helemaal nergens problemen mee wat betreft dempers. geluidsproblemen zijn er volgens mij allerminst in de s6 ... ik was iig ok na wat handgebaren met de gene die stond te meten.
 
hoe aardig ik je ook vind sla je hier de plank meters mis

ik onderhoud mn uitlaat bizar ... spuit hem altijd in met wd40 als ik em goed heet gestookt heb/ na een race. maak de uitlaat schoon als hij gedemonteerd is noem maar op ... en toch blijft ie roesten en snel ook heeft echt maar HEEEEL weinig nodig, lijkt wel of er geen blanke lak op zit.

bovendien zit de uitlaat op een zip met std rijhoogte en wielbasis akelig dicht bij het frame (sp98) ... maja dat valt te verwaarlozen aangezien praktisch niemand met std rijhoogte & wielbasis rijd

over het monteren ook dat ligt niet bij mezelf ... de manier van ophanging is kut ... je zou je uitlaat moeten kunnen demonteren doormiddel van 1 bout en zonder je demper er af te halen. wat jij nu zegt over de dempers slaat ook weer nergens op want ik heb juist helemaal nergens problemen mee wat betreft dempers. geluidsproblemen zijn er volgens mij allerminst in de s6 ... ik was iig ok na wat handgebaren met de gene die stond te meten.

Mijn stukje was als voorbeeld in algemene zin. Ik heb alleen jou quote gebruikt.

De stage 6 pijp is inderdaad niet ingespoten met blanke lak. Ik weet zeker dat als je een stage 6 pijp in spuit met blanke lak dat die ook niet gaat oxideren. Staal oxideerd altijd, als je het niet behandeld. Of het nou de staalsoort die stage6 gebruikt of yasuni maakt echt geen reet uit

De manier van ophangen op de minarelli scooter is gewoon goed. Met piaggio heb ik geen ervaring.

En nog even terug te komen op de dempers ik heb zelf ondervonden met de r1200 pijp, en bij verschillende mensen gezien dat ze scheuren en gaan lekke aan de kant die over je tailpijp schuift.

Even iets heel anders de krukassen op minarelli voldoen gewoon prima. De problemen die de piaggio in begin hadden hebben wij nooit gehad.
 
snap die gewichtsdiscussie niet echt...
t is al jaren zo! bij de SOBW en SBO nu ook..

kan je net zogoed een regel invoeren, je moet minimaal 70kg wegen om te mogen racen!
als je vind dat je te zwaar bent moet je sporten icm een goed dieet..
gooi je elk weekend 60 bier + 40 frikandellen erin tjaa, dan worden de kilo's niet minder..

verders hoop ik dat de stage 6 ontsteking niet verplicht wordt in de racing klasse! is hier nog overleg over met SA, of heb ik hier overheen gelezen?
 
het gaat niet om het minimum gewicht maar om het max gewicht van zwaardere rijders te compenseren. Als hun scoot iets te ligt is zonder slijpen etc etc etc.

Verder ga ik de discussie niet met je aan of ik wel of niet volvreet met frikandelen. En of ik me helemaal dood sport om kilo's kwijt te raken. En dat ik fitness aparatuur er zelfs voor thuis heb staan voor waarde's van heeeel veeeel eurie's. Kan je wel een leuke racer voor kopen.

Verder wacht ik het gewoon af wat en hoe de sbo het oppakt, regels zijn regels dus ik zie het wel.
Voor mij einde verhaal :)
 
Verder wacht ik het gewoon af wat en hoe de sbo het oppakt, regels zijn regels dus ik zie het wel.
Voor mij einde verhaal :)

Precies, laten we daarom nu ophouden over de gewichtsregel, deze discussie is al zooo vaak ter sprake gekomen. De manier waarop het nu is is voor de zwaardere mensen misschien niet perfect (voor de lichtere mensen ook niet trouwens!!!), maar er valt nog tegenop te sturen kan ik je uit ervaring zeggen. Dus eigenlijk moeten we blij zijn dat de regel van het totaalgewicht er is, ook al wordt hij nog los bekeken (rijder + machine). Eigenlijk is racen alleen weggelegd voor ventjes van 55kg...zoals je in de MotoGP ook kan zien.

Daarnaast heeft Kenny al 3x aangegeven dat er niets aan gaat veranderen, dus er wordt nu ook gewoon NIETS meer over gezegd...laten we verder gaan over andere ideeen/onderdelen van het reglement.
 
alex barros 72 kg (zijn laatste jaar)
valentino rossi 59 kg
mijn voorbeeld, marco simoncelli 1.80 73 kg

edit: ff aangepast alle websites zeggen wat anders:p

dat word voor mij nog 6 kilootjes en 3 centimeter eraf en ik kan gp's winnen:)
 
Last edited:
Zoals ik op de vorige pagina al aangaf is het klaar nu

Precies, laten we daarom nu ophouden over de gewichtsregel, deze discussie is al zooo vaak ter sprake gekomen.

Daarnaast heeft Kenny al 3x aangegeven dat er niets aan gaat veranderen, dus er wordt nu ook gewoon NIETS meer over gezegd...laten we verder gaan over andere ideeen/onderdelen van het reglement.

@ Kenny...kan je nog ff op mijn dempervraag reageren...of weet je daar gewoon nog niets over?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top