voorstel reglement 2008 pitbike

idd of je nu wel of geen hendel in moet knijpen je zal toch moeten schakelen.
de tijd die je daarmee zou kunnen winnen is wel zo klein.
ik geloof dat het zelfs alleen maar met het opschakelen is.
 
Met alleen opschakelen, dat is quick-shifter, dat is wat ze in MotoGP ook gebruiken. Dat betekent opschakelen kan zonder koppeling en terug moet met koppeling.

Maar ik wist niet dat de semi's meestal van slechte kwaliteit zijn. Dus laat maar zitten :p!
 
Het lijkt me dat je met die pitbikes ook wel kunt opschakelen zonder te koppelen.
Bij het terugschakelen zou ik wel de koppeling gebruiken. :p

Met een quickshifter kun je ook het gas open houden tijdens het opschakelen, das weer wat anders.
 
mogen de kappen van de pitbikes van een andere materiaal zijn (carbon) ,ze behouden wel de orginele vormen?

wat mij opviel is dat de prijzen van de sbo erg duur zijn vergeleken met de rest ,waarom is dat ?

SBO KNMV MON
Minimumleeftijd 8 (<10 pk) 14 11
Inschrijvingsgeld 125 euro 80 euro 110 euro
Wedstrijdgeld 40 euro 20 euro 10 euro
Daglicentie mogelijk? ja (+ 20 euro) Ja (+ 15 euro)
Max. Cilinderinhoud Klasse <10 PK / >10 PK 125cc 125CC
Aantal wedstrijden 9 10 9 + 6 trainingen.
info: www.scootertuning.net www.knmv.nl www.mon.nl
 
mogen de kappen van de pitbikes van een andere materiaal zijn (carbon) ,ze behouden wel de orginele vormen?

wat mij opviel is dat de prijzen van de sbo erg duur zijn vergeleken met de rest ,waarom is dat ?

SBO KNMV MON
Minimumleeftijd 8 (<10 pk) 14 11
Inschrijvingsgeld 125 euro 80 euro 110 euro
Wedstrijdgeld 40 euro 20 euro 10 euro
Daglicentie mogelijk? ja (+ 20 euro) Ja (+ 15 euro)
Max. Cilinderinhoud Klasse <10 PK / >10 PK 125cc 125CC
Aantal wedstrijden 9 10 9 + 6 trainingen.
info: www.scootertuning.net www.knmv.nl www.mon.nl

Ja, dat viel mij ook op toen ik dat las op www.pitbike.nl.

Het ligt mij niet echt op het inschrijfgeld maar op de wedstrijdgeld.
 
Jongens, vergelijk dan ook meteen effe WAAR je dan vaak rijd.......

een echt (kart)circuit afhuren kost namelijk iets meer dan het regelen van een rondje rond een fabriek/woonwijk/vuilnisbelt. 8P

Daarbij, zoals Razma al zegt, bij MON bv rijd je 1 training (waarvan de laatste 5 min tijdtraining is) en 2x 12min. wedstrijd.

Bij de SBO zit ik meer dan een uur per wedstrijddag op mijn brommertje +ralf+ EN; met 4x zoveel tegenstanders/medecoureurs......
 
Heb je ook de rijtijd vergeleken en het aantal deelnemers ?

Dat dacht ik al evenals de locaties (kartbaan) ,maar ik dacht ik vraag het maar even ,dat kan geen kwaad.

Maar mogen de kappen van de pitbikes van een andere materiaal zijn (carbon) ,ze behouden wel de orginele vormen?
 
Nee MON en KNMV rijden supermotard, dus deels offroad en meestal op industrieterreinen etc (met uitzondering van Lelystad bij de KNMV).

ivm het reglement over het kapwerk:
SPK 13 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.
 
Nee MON en KNMV rijden supermotard, dus deels offroad en meestal op industrieterreinen etc (met uitzondering van Lelystad bij de KNMV).

ivm het reglement over het kapwerk:
SPK 13 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.

Die regel had ik al gezien maar nou had ik er mn twijfels bij aangezien je hem op 2 manieren kan lezen in mijn ogen (mijn nederlands is ook niet al te best)
Maar het mag dus niet als ik het goed begrijp
 
Jongens, vergelijk dan ook meteen effe WAAR je dan vaak rijd.......

een echt (kart)circuit afhuren kost namelijk iets meer dan het regelen van een rondje rond een fabriek/woonwijk/vuilnisbelt. 8P

Daarbij, zoals Razma al zegt, bij MON bv rijd je 1 training (waarvan de laatste 5 min tijdtraining is) en 2x 12min. wedstrijd.

Bij de SBO zit ik meer dan een uur per wedstrijddag op mijn brommertje +ralf+ EN; met 4x zoveel tegenstanders/medecoureurs......
ik denk dat je ook een heel belangrijk iets vergeet te melden:!
bij de KNMV en de MON rijdt je ook onverhard en op stratencircuits met van die enge stoepranden en lantaarnpalen etc etc :X
 
Die regel had ik al gezien maar nou had ik er mn twijfels bij aangezien je hem op 2 manieren kan lezen in mijn ogen (mijn nederlands is ook niet al te best)
Maar het mag dus niet als ik het goed begrijp


inderdaad, het woord origineel zegt het al
 
opzich goeie plannen ..

maar ben benieuwd hoeveel animo er is voor de 10+(150cc) dan.

als je nu al ziet hoeveel er mee doen aan de onder de 10.

het moet iig zoizo beter geregeld worden want alles bijelkaar in gooien is linke soep( eigen ervaring -10 klasse)

voorbeeld .. ik blijf maar blauwe vlag krijgen voor die jongen zo als wayne die je constand voorblij klappen, ik heb weinig zin om elke bocht maar steeds te wijken voor de snelle jongens. en niet alleen ik denk er zo over.

voor de rest blijf ik het leuk vinden.

volgend jaar ben ik er weer bij.

gr #3 en #33
 
En hoe gaat het betreffende kill-switch?

Zie dat nu ongeveer de helft um wel heeft, waarvan die helft daarvan um weer niet om wil doen of vergeet, omdat die andere helft er ook geen heeft.

Persoonlijk zie ik liever iedereen met kill-switch rondrijden.
 
Persoonlijk zie ik liever iedereen met kill-switch rondrijden.

Persoonlijk zie ik het nut van een killswitch niet echt.
Op een quad bv die wel volgas kan blijven doorrijden nadat de coureur er afgepleurd is wel, maar de gemiddelde tweewieler dondert meteen om als de coureur er af valt. x|

Enige voordeel is dat je bike met killswitch, op zijn zijkant liggend, niet volgas kan blijven loeien waardoor je blok zichzelf opblaast of het achterwiel als een dolle rond blijft draaien.
Dit zullen ook wel de redenen zijn dat een killswitch gemonteerd moet zijn. +pippi+

Heb trouwens op mijn pitbike wel een kill-switch; stond in de regelementen dus maar aangeschaft/gemonteerd. +ralf+
 
@ 76 VETTE : ondertussen hebben we afgelopen jaren al voldoende situaties gezien bij de brommerraces waarvan het maar goed is dat er een killswitch is :)

@ flakflazer : I know, dat zijn dingen die moeten groeien. De andere zijde is natuurlijk dat we als organisatie zijnde echt nooit een lijn kunnen trekken op het aantal rijders en dus ook niet de indeling van de klasse(n). Ik hoop dat dat sowieso volgend jaar beter wordt als er meer mensen een startbewijs aanvragen, zodat wij ook beter kunnen plannen/voorbereiden.
 
Weeekend weekend!!! Zaterdag training + kwali, zondag warm-up + races -:-

Ow neej, jammer dat zal wel nooit gebeuren :(
 
Back
Top