mogen de kappen van de pitbikes van een andere materiaal zijn (carbon) ,ze behouden wel de orginele vormen?
wat mij opviel is dat de prijzen van de sbo erg duur zijn vergeleken met de rest ,waarom is dat ?
SBO KNMV MON
Minimumleeftijd 8 (<10 pk) 14 11
Inschrijvingsgeld 125 euro 80 euro 110 euro
Wedstrijdgeld 40 euro 20 euro 10 euro
Daglicentie mogelijk? ja (+ 20 euro) Ja (+ 15 euro)
Max. Cilinderinhoud Klasse <10 PK / >10 PK 125cc 125CC
Aantal wedstrijden 9 10 9 + 6 trainingen.
info: www.scootertuning.net www.knmv.nl www.mon.nl
wat mij opviel is dat de prijzen van de sbo erg duur zijn vergeleken met de rest ,waarom is dat ?
Heb je ook de rijtijd vergeleken en het aantal deelnemers ?
Nee MON en KNMV rijden supermotard, dus deels offroad en meestal op industrieterreinen etc (met uitzondering van Lelystad bij de KNMV).
ivm het reglement over het kapwerk:
SPK 13 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.
ik denk dat je ook een heel belangrijk iets vergeet te melden:!Jongens, vergelijk dan ook meteen effe WAAR je dan vaak rijd.......
een echt (kart)circuit afhuren kost namelijk iets meer dan het regelen van een rondje rond een fabriek/woonwijk/vuilnisbelt. 8P
Daarbij, zoals Razma al zegt, bij MON bv rijd je 1 training (waarvan de laatste 5 min tijdtraining is) en 2x 12min. wedstrijd.
Bij de SBO zit ik meer dan een uur per wedstrijddag op mijn brommertje +ralf+ EN; met 4x zoveel tegenstanders/medecoureurs......
Die regel had ik al gezien maar nou had ik er mn twijfels bij aangezien je hem op 2 manieren kan lezen in mijn ogen (mijn nederlands is ook niet al te best)
Maar het mag dus niet als ik het goed begrijp
inderdaad, het woord origineel zegt het al
Persoonlijk zie ik liever iedereen met kill-switch rondrijden.