voorstel reglement 2008 pitbike

150cc slaat totaal nergens op. in de -10pk.
ik spreek nu niet voor mezelf maar voor zo'n 10-15 pitbikers.
In het begin van dit topic lees ik de volgende uitspraken;

>steeds meer mensen met ongeveer 150 cc willen gaan rijden.
>de vraag voor +125cc komt ook van een aantal NL rijders
>nog meer pitbikes willen een +140 kit
>hier zijn er zat die de overstap willen maken naar meer cc's (post van jouzelf) 8)

Maar; ik vraag me af WIE die rijders dan zijn die over willen stappen; ik heb verschillende mensen gesproken maar er waren er maar weinig die groter wilden.

Mij persoonlijk maakt het niet uit; 150cc? Ik koop gewoon een 150cc blok en kijk of ik dat (goedkoop) sneller krijg dan mijn huidige getunede 125cc blokje. Met het snelste blok rijdt ik dan komend seizoen bij +10pk.

Nog groter? no problem; koop ik een blok en ga er vanuit dat het sneller is dan mijn huidige blokje. :+

Maar ik weet uit gesprekken met diverse coureurs dat ze nu al (met 125cc) moeite moeten doen om aan het rijden te blijven.
En het zou (en dat is een puur persoonlijke mening) ERRUG zonde zijn als het startveld halveert omdat het de andere helft aan geld ontbreekt om en ander blok te kopen en afhaakt. <]
 
we hebben te horen gekregen dat er een aantal merken zijn die binnen nu en een jaar geen 125 meer gaan produceren. voor de - 10 pk klasse maakt het weinig uit of het nu 125 of 150 is. je mag niet meer als 10 pk hebben en hoe je dat doet is aan de rijder zelf. als we het op 125 houden en het is zo dat de fabrikanten geen 125 meer produceren, ben je straks gebonden aan een paar merken.

ik heb dit jaar al zeker 10 man gehoord dat ze liever in 2008 met meer cc willen gaan rijden. het nieuwe reglement is er ook op gemaakt om het verschil tussen de -10pk en de open klasse groter te maken. de - 10 pk klasse blijft nog steeds betaalbaar vanwege de limitering op het vermogen. de open klasse moet een klasse worden waarin de mensen hun gedachte de vrije loop kunnen laten ivm tuning.

voor ons is het ook aftasten wat de juiste weg is en hoe we het reglement moeten opstellen. ik heb dit jaar met verschillende mensen gesproken ( albert jan, henk, gerry, van wijk etc etc ) en heb alleen maar goedkeurende reactie's gehad. ik vind het dan ook vreemd dat het nu opeens niet goed meer is.
 
In het begin van dit topic lees ik de volgende uitspraken;

>steeds meer mensen met ongeveer 150 cc willen gaan rijden.
>de vraag voor +125cc komt ook van een aantal NL rijders
>nog meer pitbikes willen een +140 kit
>hier zijn er zat die de overstap willen maken naar meer cc's (post van jouzelf) 8) <]
klopt maar hierbij zeg ik niet dat ze de -10pk rijders dat willen. ik bedoel hiermee de 10+ maagoed.

het startveld halveert<]
dat is dan waarschijnlijk het gelvolg wat ik niet hoop.

wat er verder gebeurt. ik zie het allemaal wel volgend seizoen.

maar voor de jongens die lowbudget in de top willen rijden is dan wel voorbij vrees ik. hang me niet op aan deze uitspraken. dit is mijn mening.

ben er in iedergeval wel bij next year.
 
de sbo heeft besloten na een week vol telefoontjes en e-mails om de - 10 pk te laten zoals het is. let wel dat de kans bestaat dat het in 2009 wel naar 150 cc gaat als we meer inzicht hebben in de verschuivingen in de pitbike markt.

125 cc dus in de - 10 pk klasse
150 cc in de open klasse


ook zal er in 2008 een homologatie lijst komen voor de dempers die gebruikt mogen worden volgend jaar. de reden hiervoor is dat er 3 circuit eigenaren klagen over het geluid van de pitbike en 2 ervan willen als we geen stappen ondernemen jullie niet meer op het circuit hebben. aangezien wij graag op alle circuits waar we nog mogen rijden willen blijven komen zullen we dus deze regel moeten toevoegen. we weten dat bike line een demper heeft ontwikkeld die is goedgekeurd door de eigenaar van lelystad. hoe en wat we met deze lijst gaan doen en de aanvulling ervan zal met de kampioenshuldiging bekend worden.

20 UITLAAT
Voor beiden pibike klassen is het verplicht te rijden met een demper uit de homologatie lijst.
 
Last edited:
Back
Top