Kenny
gepensioneerd
aangezien ik de reglementen voor 2008 in augustus moet inleveren het volgende.
ik heb wat gepraat met rijders van de sbo en de belgische federatie.
opvallend is dat er steeds meer mensen met ongeveer 150 cc willen gaan rijden.
we willen proberen om deze trend te volgen en dus zal er aan het reglement gesleuteld moeten worden.
ook heb ik gedacht om niet teveel regeltjes op te stellen <]
ik heb gemerkt dat er veel mensen niet van teveel regeltjes houden :#
en het is uiteraard ook voor ons een stuk makelijker om te controleren :+
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE -10 PK
Gehomologeerd zijn: MONST@R: Supermotard zoals; thumpstar, BBR motorsports, Devil Z, CRF, XR, Red Baron, Monster moto, Vinco, Shineray, Fym, Pitster Pro, Sendai, MXB, Sikk, Killer bee, Orion of elke andere pitbike met een 125 cc 4 takt of een replica daarvan
Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie .
SPK 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Eventuele aanpassingen dienen ter goedkeuring aan de technische commissie worden voorgelegd.
SPK 2 CILINDER
De cilinderinhoud mag maximaal 125 cc zijn.
Er mag maar één cilinder gemonteerd zijn.
Alleen 4 takt is toegestaan in deze klasse.
SPK 3 KLEPPEN
Er zijn maximaal 3 kleppen toegestaan.
SPK 4 MOTORBLOK/CILINDER
Er mag alleen deelgenomen worden met machine's waarbij de cilinder horizontaal geplaats is op het blok. (De cilinder moet dus richting het voorwiel wijzen)
SPK 5 VERSNELLINGSBAK
Deelname is alleen mogelijk met een schakel of semi-automaat.
SPK 6 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling en/of oliekoeling is toegestaan.
SPK 7 KOPPELING en TRANSMISSIE
De regeling van koppeling moet zijn als bij het gehomologeerde model.
SPK 8 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.
SPK 9 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerd model zijn.
SPK 10 VELGEN
De minimale velgmaat voor moet 10 inch zijn en maximaal 14 inch.
De minimale velgmaat achter moet 10 inch zijn en maximaal 12 inch.
SPK 11 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.
SPK 12 STICKERS
Dit is nog in overleg met een klassensponsor.
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE OPEN KLASSE
Gehomologeerd zijn: MONST@R: Supermotard zoals; thumpstar, BBR motorsports, Devil Z, CRF, XR, Red Baron, Monster moto, Vinco, Shineray, Fym, Pitster Pro, Sendai, MXB, Sikk, Killer bee, Orion of elke andere pitbike met een 125 cc 4 takt of een replica daarvan
Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie .
SPK 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Eventuele aanpassingen dienen ter goedkeuring aan de technische commissie worden voorgelegd.
SPK 2 CILINDER
De cilinderinhoud mag maximaal 150 cc zijn.
Er mag maar één cilinder gemonteerd zijn.
Alleen 4 takt is toegestaan in deze klasse.
SPK 3 KLEPPEN
Er zijn maximaal 4 kleppen toegestaan.
SPK 4 MOTORBLOK/CILINDER
Er mag alleen deelgenomen worden met machine's waarbij de cilinder horizontaal geplaats is op het blok. (De cilinder moet dus richting het voorwiel wijzen)
SPK 5 VERSNELLINGSBAK
Deelname is alleen mogelijk met een schakel of semi-automaat.
SPK 6 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling en/of oliekoeling is toegestaan.
SPK 7 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.
SPK 8 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerd model zijn.
SPK 9 VELGEN
De minimale velgmaat voor moet 10 inch zijn en maximaal 14 inch.
De minimale velgmaat achter moet 10 inch zijn en maximaal 12 inch.
SPK 10 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.
SPK 11 STICKERS
Dit is nog in overleg met een klassensponsor.
graag jullie idee over dit voorstel en wel serieus aub en geen kansloos geblaat.
ik heb wat gepraat met rijders van de sbo en de belgische federatie.
opvallend is dat er steeds meer mensen met ongeveer 150 cc willen gaan rijden.
we willen proberen om deze trend te volgen en dus zal er aan het reglement gesleuteld moeten worden.
ook heb ik gedacht om niet teveel regeltjes op te stellen <]
ik heb gemerkt dat er veel mensen niet van teveel regeltjes houden :#
en het is uiteraard ook voor ons een stuk makelijker om te controleren :+
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE -10 PK
Gehomologeerd zijn: MONST@R: Supermotard zoals; thumpstar, BBR motorsports, Devil Z, CRF, XR, Red Baron, Monster moto, Vinco, Shineray, Fym, Pitster Pro, Sendai, MXB, Sikk, Killer bee, Orion of elke andere pitbike met een 125 cc 4 takt of een replica daarvan
Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie .
SPK 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Eventuele aanpassingen dienen ter goedkeuring aan de technische commissie worden voorgelegd.
SPK 2 CILINDER
De cilinderinhoud mag maximaal 125 cc zijn.
Er mag maar één cilinder gemonteerd zijn.
Alleen 4 takt is toegestaan in deze klasse.
SPK 3 KLEPPEN
Er zijn maximaal 3 kleppen toegestaan.
SPK 4 MOTORBLOK/CILINDER
Er mag alleen deelgenomen worden met machine's waarbij de cilinder horizontaal geplaats is op het blok. (De cilinder moet dus richting het voorwiel wijzen)
SPK 5 VERSNELLINGSBAK
Deelname is alleen mogelijk met een schakel of semi-automaat.
SPK 6 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling en/of oliekoeling is toegestaan.
SPK 7 KOPPELING en TRANSMISSIE
De regeling van koppeling moet zijn als bij het gehomologeerde model.
SPK 8 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.
SPK 9 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerd model zijn.
SPK 10 VELGEN
De minimale velgmaat voor moet 10 inch zijn en maximaal 14 inch.
De minimale velgmaat achter moet 10 inch zijn en maximaal 12 inch.
SPK 11 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.
SPK 12 STICKERS
Dit is nog in overleg met een klassensponsor.
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE OPEN KLASSE
Gehomologeerd zijn: MONST@R: Supermotard zoals; thumpstar, BBR motorsports, Devil Z, CRF, XR, Red Baron, Monster moto, Vinco, Shineray, Fym, Pitster Pro, Sendai, MXB, Sikk, Killer bee, Orion of elke andere pitbike met een 125 cc 4 takt of een replica daarvan
Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie .
SPK 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Eventuele aanpassingen dienen ter goedkeuring aan de technische commissie worden voorgelegd.
SPK 2 CILINDER
De cilinderinhoud mag maximaal 150 cc zijn.
Er mag maar één cilinder gemonteerd zijn.
Alleen 4 takt is toegestaan in deze klasse.
SPK 3 KLEPPEN
Er zijn maximaal 4 kleppen toegestaan.
SPK 4 MOTORBLOK/CILINDER
Er mag alleen deelgenomen worden met machine's waarbij de cilinder horizontaal geplaats is op het blok. (De cilinder moet dus richting het voorwiel wijzen)
SPK 5 VERSNELLINGSBAK
Deelname is alleen mogelijk met een schakel of semi-automaat.
SPK 6 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling en/of oliekoeling is toegestaan.
SPK 7 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.
SPK 8 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerd model zijn.
SPK 9 VELGEN
De minimale velgmaat voor moet 10 inch zijn en maximaal 14 inch.
De minimale velgmaat achter moet 10 inch zijn en maximaal 12 inch.
SPK 10 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.
SPK 11 STICKERS
Dit is nog in overleg met een klassensponsor.
graag jullie idee over dit voorstel en wel serieus aub en geen kansloos geblaat.
Last edited: