voorstel reglement 2008 pitbike

Kenny

gepensioneerd
aangezien ik de reglementen voor 2008 in augustus moet inleveren het volgende.

ik heb wat gepraat met rijders van de sbo en de belgische federatie.
opvallend is dat er steeds meer mensen met ongeveer 150 cc willen gaan rijden.
we willen proberen om deze trend te volgen en dus zal er aan het reglement gesleuteld moeten worden.

ook heb ik gedacht om niet teveel regeltjes op te stellen <]
ik heb gemerkt dat er veel mensen niet van teveel regeltjes houden :#
en het is uiteraard ook voor ons een stuk makelijker om te controleren :+


SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE -10 PK


Gehomologeerd zijn: MONST@R: Supermotard zoals; thumpstar, BBR motorsports, Devil Z, CRF, XR, Red Baron, Monster moto, Vinco, Shineray, Fym, Pitster Pro, Sendai, MXB, Sikk, Killer bee, Orion of elke andere pitbike met een 125 cc 4 takt of een replica daarvan
Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie .

SPK 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Eventuele aanpassingen dienen ter goedkeuring aan de technische commissie worden voorgelegd.

SPK 2 CILINDER
De cilinderinhoud mag maximaal 125 cc zijn.
Er mag maar één cilinder gemonteerd zijn.
Alleen 4 takt is toegestaan in deze klasse.

SPK 3 KLEPPEN
Er zijn maximaal 3 kleppen toegestaan.

SPK 4 MOTORBLOK/CILINDER
Er mag alleen deelgenomen worden met machine's waarbij de cilinder horizontaal geplaats is op het blok. (De cilinder moet dus richting het voorwiel wijzen)

SPK 5 VERSNELLINGSBAK
Deelname is alleen mogelijk met een schakel of semi-automaat.

SPK 6 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling en/of oliekoeling is toegestaan.

SPK 7 KOPPELING en TRANSMISSIE
De regeling van koppeling moet zijn als bij het gehomologeerde model.

SPK 8 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.

SPK 9 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerd model zijn.

SPK 10 VELGEN
De minimale velgmaat voor moet 10 inch zijn en maximaal 14 inch.
De minimale velgmaat achter moet 10 inch zijn en maximaal 12 inch.

SPK 11 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.

SPK 12 STICKERS
Dit is nog in overleg met een klassensponsor.




SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE OPEN KLASSE


Gehomologeerd zijn: MONST@R: Supermotard zoals; thumpstar, BBR motorsports, Devil Z, CRF, XR, Red Baron, Monster moto, Vinco, Shineray, Fym, Pitster Pro, Sendai, MXB, Sikk, Killer bee, Orion of elke andere pitbike met een 125 cc 4 takt of een replica daarvan
Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie .

SPK 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. Eventuele aanpassingen dienen ter goedkeuring aan de technische commissie worden voorgelegd.

SPK 2 CILINDER
De cilinderinhoud mag maximaal 150 cc zijn.
Er mag maar één cilinder gemonteerd zijn.
Alleen 4 takt is toegestaan in deze klasse.

SPK 3 KLEPPEN
Er zijn maximaal 4 kleppen toegestaan.

SPK 4 MOTORBLOK/CILINDER
Er mag alleen deelgenomen worden met machine's waarbij de cilinder horizontaal geplaats is op het blok. (De cilinder moet dus richting het voorwiel wijzen)

SPK 5 VERSNELLINGSBAK
Deelname is alleen mogelijk met een schakel of semi-automaat.

SPK 6 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling en/of oliekoeling is toegestaan.

SPK 7 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.

SPK 8 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerd model zijn.

SPK 9 VELGEN
De minimale velgmaat voor moet 10 inch zijn en maximaal 14 inch.
De minimale velgmaat achter moet 10 inch zijn en maximaal 12 inch.

SPK 10 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van een origineel gehomologeerd model zijn.

SPK 11 STICKERS
Dit is nog in overleg met een klassensponsor.



graag jullie idee over dit voorstel en wel serieus aub en geen kansloos geblaat.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik heb wat gepraat met rijders van de sbo en de belgische federatie.
opvallend is dat er steeds meer mensen met ongeveer 150 cc gaan rijden.
Zomaar snel effe mijn eerste gedachten daarover;

-Hier in NL rijden de +10pk rijders met 125cc. Daar rijdt er dus geen een van met 150cc.
-In Belgie rijdt men nu al met 140/150cc dus de genoemde toename van 150cc rijders is daar; niet hier.

Dus nu worden de NL regels aangepast aan de BE regels? Toch? :)

Resulteerd er voor de +10pk rijders hier in NL alleen maar in dat ze meer kosten moeten maken.
 
nog even wat aangepast met dank aan theo.

ik was vergeten vanuit het reglement van dit jaar de velgmaten over te nemen.
ik heb het alleen nu wel anders geformuleerd.
 
Zomaar snel effe mijn eerste gedachten daarover;

-Hier in NL rijden de +10pk rijders met 125cc. Daar rijdt er dus geen een van met 150cc.
-In Belgie rijdt men nu al met 140/150cc dus de genoemde toename van 150cc rijders is daar; niet hier.

Dus nu worden de NL regels aangepast aan de BE regels? Toch? :)

Resulteerd er voor de +10pk rijders hier in NL alleen maar in dat ze meer kosten moeten maken.


hier zijn er zat die de overstap willen maken naar meer cc's en
ik vind de regels zo wel oke, niet te veel dus lekker duidelijk.
 
ik vind het reglement best..!!!
volgend jaar lekker nog een jaartje low budget..!!!-10pk klasse dan..
en kennis van de 4 takt op doen..!!
daarna lekker op me gemaak een +10pk brommer opbouwen..
 
Tja.. als het er in resulteerd dat er meer +10pk coureurs komen juich ik het voorstel van harte toe +ralf+
als je met meer als 10 pk of meer als 125 cc wil gaan rijden, val je automatisch in de open klasse.
wil je dit niet mag je niet meer als 10 pk hebben.
zo wordt in mijn ogen de scheiding tussen de -10 pk en de open klasse ook wat groter.
 
ik vind het reglement best..!!!
volgend jaar lekker nog een jaartje low budget..!!!-10pk klasse dan..
en kennis van de 4 takt op doen..!!
daarna lekker op me gemaak een +10pk brommer opbouwen..


Aan je geboortedatum ben jij niet onder de 14, maar rij je toch de 10- klasse?
 
-10pk klasse is niet leeftijdsgebonden !!
het is gewoon een soort van "beginners" klasse en vooral low budget ingesteld.
dus ik snap je vraag verder nie tom ..?
 
er staat in het reglement van nu tot 14 jaar geloof ik voor de -10pk.

dat is een drukfout geweest ergens in een bestand!

waarschijnlijk doelt hij daarop.

edit: moet het toch ff zeggen :p

VAN JE LENGTE ZOU JE HET NIET ZEGGEN +pippi+
 
Er staat idd dat je maximaal 14 jaar mag zijn in de 10- pk klasse. Best vreemd dat dat er in staat, vooral voor de mensen die dus nooit op dit forum komen, is dat erg verwarrend.
 
ik vind het wel oke van die 140-150cc, dat maakt een beter onderscheid tussen open klasse, en -10pk. Zodat je ook écht kunt zien wie er bij +10 of -10 hoort.
 
Ik vindt dat er een goede regeling moet zijn bij het schakelen. Het moet eigenlijk gewoon schakel zijn OF semi-automaat. Niet allebei want dan hebben semi-automaters voordeel met schakelen.
 
Ik vindt dat er een goede regeling moet zijn bij het schakelen. Het moet eigenlijk gewoon schakel zijn OF semi-automaat. Niet allebei want dan hebben semi-automaters voordeel met schakelen.
wat is volgens jou het verschil dan tussen een schakel en een semi-automaat?
 
Back
Top