Voorrem loopt aan

MarkyB

Met een hamer past alles.
De voorrem loopt aan van mijn scooter, de blokjes staan te dicht op de schijf dus.

Hoe komt dit en hoe kom ik er van af?

Wat ik ook heb is dat als ik stil sta en ik knijp mijn voorrem in, dan kraken de blokjes op de schijf.
 
Advertisement - register to remove this

Tjah als de blokjes nog niet versleten zijn.
Zou ik de remschijf eraf halen en alles er ff uithalen, en het ding ff goed reinigen met remmenreiniger..en dan bij het terug in elkaar zetten, alle kleine onderdeeltjes en de remblokken zelf aan de achterkant insmeren met kopervet. Dan moet ie het weer lekker doen:)
 
De remblokken zitten er nog geen 1000 km op dus die zijn nog niet versleten.

hij begint pas te 'plakken' als ik een rondje stad gehad heb, en das veel gassen en veel remmen (dus als ie best wel warm is..)
 
BART Lees een wat hij zegt. NADAT! de schijf op temperatuur is begint het. Dus vuil valt dan zowiezo al af want dat heeft niets met hitte te maken.

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn

succes ermee
 
het kraken doet hij zowiezo, alleen het plakken pas als hij goed warm is.

als hij plakt krijg ik het wiel met mijn hand niet rondgedraaid, alleen als ik mn scooter duw krijg ik m n beetje vooruit.
 
denk dat een van je zuigers niet kan bewegen doordat het remblokje vastzit,ff remblokjes eraf,werking v.d. zuigers controleren,boel schoonmaken en ff insmere met koper of aluminiumpasta(beter dan vet en iig hittebestendig)
geen pasta op je remblokjes of schijf morsen,remt ie helemaal niet meer....
 
Back
Top