This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Voorkomen warmlopen op uitlaatspijl


Het staat er gewoon.......
 
Ja ik weet wel wat een uitlaatspijl is, en dat hem in principe bij iedere cil moet afwerken, maar wtf is "terugleggen".
 
het afwerken met schuurpapiertje wordt terugleggen genoemd... Je vlakt hem af, en legt hem dus in principe ook een stukkie terug.
 
Originally posted by Valentino...
Je MOET dit natuurlijk wel nameten.

-:-

Volgens mij heeft Valentino het niet over waar je het gaatje moet boren maar hoeveel je de uitlaatspijl moet terugleggen...
Ik vraag me dan ook af hoe je dit doet. Gewoon een beetje lukraak schuren of zijn er ook andere (meet)methodes...
 
je kan toch de inwendige maat meten....
 
je kan toch van iets een inwendige maat meten......
Dat doe je dat bij je cilinder, en daarna ook te hoogte van je uitlaatspijl. En dan zal je een verschil moeten meten.
 
hoi even vraag je is het nou juist wel verstanding om een olie gat
in je zuiger teboren of niet.

hebben mensen fotos van zoon anngepaste zuiger.

alvast bedankt
 
als iemand wil weten hoe je de spijl "teruglegd" geef dan even je faxnummer door dan fax ik je de instructies die bij de MHR Speed cilinder zitten. Daarin staat precies hoe je te werk moet gaan. Deze gegevens zijn toepasbaar op elke 50/70 cilinder met spijl in de uitlaatpoort. Btw; gaatje(s) in zuiger is zeker zinvol. Doen dus!
 
Hmmz...

leuke discussie...Ik vind het opzich een prachtidee (wat al heel lang word toegepast). Wel vind ik het tricky om toe tepassen...Je moet moet uiterst kleine boortjes te werk gaan.

Tevens moet je er voor oppassen, dat je de spijl in dit geval met tunen niet te veel verdunt, omdat er dan misschien een gaatje "onbedekt"' kan worden...waardoor je gewoon domweg geen carterdruk hebt.

Met een hoeveel mm boor(tje), maken jullie deze "smeergaten" in de zuiger?
 
Ik heb de uitlaatspijl alleen teruggelegd, geen gaatje in. Verder nooit echt problemen gehad, er zitten wel wat lichte sporen op me zuiger tegenover de spijl, en net iets boven de spijl op de cilinderwand,maar dat hou je toch wel...