Voordelen van een twinner uitlaat?

Status
Not open for further replies.

TheRamon

Gewoon Ramon..
Hey.

Ik zie weleens van die scooter met twinner uitlaten op internet.
De een zegt dat dit krengen zijn, de andere zegt dat het best goed is.
Nu vraag ik mij af: heeft een TWINNER uitlaat voordelen?

Het eerste wat in mij opkwam, was dat ze evt sneller zijn, omdat ze 2 expansiedelen hebben, zodat de uitlaatgassen niet door 1 pijp, maar door 2 kunnen, en zo sneller weg kunnen.
Dit kan maar zo helemaal fout zijn, ik ben nog 14, super geïnteresseerd in alle technieken ervan, en hoop met dit topic nog meer te weten kom :+.

Alvast bedankt ;)
 
Advertisement - register to remove this

twinner uitlaten lopen over het algemeen altijd SLECHT

juist omdat de expansie voor geen meter klopt :)
de uitlaatgassen moeten bij 2takt niet per definitie sneller weg, maar moeten juist zorgen voor wat tegendruk..
 
de uitlaatgassen moeten bij 2takt niet per definitie sneller weg, maar moeten juist zorgen voor wat tegendruk..

Zorgt dit dan voor compressie ofzo?
En is het zo, hoe meer compressie hoe meer power.
(Tot op zekere hoogte!)
 
Last edited:
Ik geloof dat deze meer voor de looks werden/worden gemaakt dan voor prestaties.
Het ziet er wel apart en misschien leuk uit, maar het is geen kwaliteit.
 
de ninja twinners kunnen mits een heleboel afstelwerk wel lekker lopen!

een ninja Twinner is icm een DR70 echt wel een leuk setupje !

maar kzeg wel, menig uurtjes afstellen en klooien mt trek/drukveren en sproeiers
 
de ninja twinners kunnen mits een heleboel afstelwerk wel lekker lopen!

een ninja Twinner is icm een DR70 echt wel een leuk setupje !

maar kzeg wel, menig uurtjes afstellen en klooien mt trek/drukveren en sproeiers

Hmm.
Dan heb je er niet zoveel aan.
Vind een terugloop namelijk ook wel mooi.
Maar het schijnt dat een std uitlaat het ook niet slecht doet.
Ze zeggen dat je daarmee harder trekt omdat het gebouwd is op lagere toeren.
Dus ff de prop eruit, en het zal niet slecht lopen denk ik.
Bovendien val je ook niet op bij politie en kan je lekker doorgassen :p
 
tweetaktcarter3zsbd0.gif

Dat mag t zooitje redelijk duidelijk maken.
 
Ja, ik snap het hele 2-takt principe etc.;)
Maar Dan snap ik nogsteeds eigenlijk niet waaróm een twinner slomer is :p.

Beeld het geposte plaatje je ff in maar dan met dezelfde uitlaatgassen verdeeld over TWEE expansiedelen.

De twinner-expansiedelen zijn ook niet bepaald klein te noemen, met als gevolg dat er een veel kleinere "terugslag" is vanuit het expansievat, wat leidt tot een lagere compressie (want ja, dat is wat een terugloop met expansievat moet doen). Als de twinner uitlaten aangepast zijn met kleinere expansiedelen en een nauwere demper-aansluiting dan kon het nog wel eens redelijk lopen denk ik. Maar voor zover ik weet (correct me if i'm wrong) is dit niet het geval.
 
Beeld het geposte plaatje je ff in maar dan met dezelfde uitlaatgassen verdeeld over TWEE expansiedelen.

De twinner-expansiedelen zijn ook niet bepaald klein te noemen, met als gevolg dat er een veel kleinere "terugslag" is vanuit het expansievat, wat leidt tot een lagere compressie (want ja, dat is wat een terugloop met expansievat moet doen). Als de twinner uitlaten aangepast zijn met kleinere expansiedelen en een nauwere demper-aansluiting dan kon het nog wel eens redelijk lopen denk ik. Maar voor zover ik weet (correct me if i'm wrong) is dit niet het geval.

Heel erg bedankt voor je reactie, weer wat geleerd. Begin het nu door te krijgen.
Ik heb totaal 0% ervaring, maar lees de hele dag over scooters.
Ik heb gewoon in gedachte dat alle uitlaat gassen zo snel mogelijk weg moeten.
Maar ik las net op wikipedia dat de terugslag ook erg belangrijk is, omdat meer compressie voor meer vermogen zorgt.
Ik snap het helemaal.
Maar dan is een opmaat uitlaat ideaal of niet?
 
Last edited:
Heel erg bedankt voor je reactie, weer wat geleerd. Begin het nu door te krijgen.
Ik heb totaal 0% ervaring, maar lees de hele dag over scooters.
Ik heb gewoon in gedachte dat alle uitlaat gassen zo snel mogelijk weg moeten.
Maar ik las net op wikipedia dat de terugslag ook erg belangrijk is, omdat meer compressie voor meer vermogen zorgt.
Ik snap het helemaal.
Maar dan is een opmaat uitlaat ideaal of niet?
Ga ik nu ff een nieuw topic over aanmaken...

Heh als dat de sleutel naar vermogen was dan haalde ik gelijk mn uitlaat onder mn scooter vandaan en knalde k met 120 de weg op ;).

Ja, een uitlaat op maat gemaakt voor je setup is het beste, je optimale toerental kan dan worden gemeten en daar kan een uitlaat op worden gemaakt.

Maar voor std. setupjes doet elke uitlaat het wel redelijk oke zolang het een "normale" terugloop is zoals metrakit, technigas, shot, yasuni r etc. Uiteraard kun je voor de beste prestaties gaan maar daar zit dan ook weer zn prijs aan. En die op maat gemaakte pijpjes zijn ook nog niet zo goedkoop btw ;).
 
Heh als dat de sleutel naar vermogen was dan haalde ik gelijk mn uitlaat onder mn scooter vandaan en knalde k met 120 de weg op ;).

Ja, een uitlaat op maat gemaakt voor je setup is het beste, je optimale toerental kan dan worden gemeten en daar kan een uitlaat op worden gemaakt.

Maar voor std. setupjes doet elke uitlaat het wel redelijk oke zolang het een "normale" terugloop is zoals metrakit, technigas, shot, yasuni r etc. Uiteraard kun je voor de beste prestaties gaan maar daar zit dan ook weer zn prijs aan. En die op maat gemaakte pijpjes zijn ook nog niet zo goedkoop btw ;).

Mwah, zo'n Yasuni R vind ik toch wel aan de prijzige kant.
Is een Gianelli Reverse ook wat?
Alhoewel, die R kan al een stuk goedkoper zijn tegen de tijd dat ik mag rijden, aangezien ik in augustus pas 15 word :|8P
 
Mwah, zo'n Yasuni R vind ik toch wel aan de prijzige kant.
Is een Gianelli Reverse ook wat?
Alhoewel, die R kan al een stuk goedkoper zijn tegen de tijd dat ik mag rijden, aangezien ik in augustus pas 15 word :|8P

Mja nog ff tijdje te gaan he =P. Gianelli shot is wel een goed betaalbare uitlaat en hij ziet er nog prima uit ook vind ik zelf. Prestaties schijnen ook perfect te zijn, heb hem zelf ook maar nog niet echt goed kunnen testen wegens dringende enorme onderhoudsbeurt =P. Maar hij trekt wel als de ziekte, dat heb k wel gemerkt.
 
Mja nog ff tijdje te gaan he =P. Gianelli shot is wel een goed betaalbare uitlaat en hij ziet er nog prima uit ook vind ik zelf. Prestaties schijnen ook perfect te zijn, heb hem zelf ook maar nog niet echt goed kunnen testen wegens dringende enorme onderhoudsbeurt =P. Maar hij trekt wel als de ziekte, dat heb k wel gemerkt.

Misschien dat ik zelfs wacht tot m'n 17e.
Ze willen invoeren dat je scooterRIJBEWIJS moet halen, stukken duurder als certificaat...
En ze willen ook invoeren dat je met 17 rijbewijs mag halen.
Dan doe ik dat wel en koop ik dan scooter.
Maar denk toch dat ik eerder ga beginnen met het opknappen ;).
Daalt zo'n uitlaat beetje in prijs na ong 1 a 2 jaar tijd?
 
Misschien dat ik zelfs wacht tot m'n 17e.
Ze willen invoeren dat je scooterRIJBEWIJS moet halen, stukken duurder als certificaat...
En ze willen ook invoeren dat je met 17 rijbewijs mag halen.
Dan doe ik dat wel en koop ik dan scooter.
Maar denk toch dat ik eerder ga beginnen met het opknappen ;).
Daalt zo'n uitlaat beetje in prijs na ong 1 a 2 jaar tijd?

Das waar... En das niet alleen wat ze WILLEN, t gebeurt ook al vanaf einde dit jaar. Dacht dat het €340 ging kosten ongeveer...

Beetje beunen en btje rondrijden op landweggetjes is ook altijd leuk btw =) heeft ook niemand er last van.

Die prijzen dalen geen ruk naar mijn ervaring, de technigas die ik 4 jaar geleden kost is nu nog steeds 90 euro en op sommige plekken duurder nu.
 
Das waar... En das niet alleen wat ze WILLEN, t gebeurt ook al vanaf einde dit jaar. Dacht dat het €340 ging kosten ongeveer...

Beetje beunen en btje rondrijden op landweggetjes is ook altijd leuk btw =) heeft ook niemand er last van.

Die prijzen dalen geen ruk naar mijn ervaring, de technigas die ik 4 jaar geleden kost is nu nog steeds 90 euro en op sommige plekken duurder nu.

Ja klopt, wel duur ja.
Maarja ik woon eigenlijk middenin een woonwijk.
En wat doe ik als de politie me aanhoudt? 8P
Da's wel shit, maarja, werk zoeken, beetje geld verdienen en dan koop ik het wel...
 
Ja klopt, wel duur ja.
Maarja ik woon eigenlijk middenin een woonwijk.
En wat doe ik als de politie me aanhoudt? 8P
Da's wel shit, maarja, werk zoeken, beetje geld verdienen en dan koop ik het wel...

Ja midden in een woonwijk gaat het niet lukken nee... Dan idd maar werk zoeken ja =P.

Je hebt iig nog lang genoeg de tijd ervoor. Succes.
 
Ja midden in een woonwijk gaat het niet lukken nee... Dan idd maar werk zoeken ja =P.

Je hebt iig nog lang genoeg de tijd ervoor. Succes.

Klopt. Maarja, veel lezen en leren, en vragen stellen op dit forum maken me alleen maar beter voorbereid.

Bedankt! ;)
 
ff ontopic, volgens mij heeft een Twinner helemaal geen 2 expansiegedeeltes. Volgens mij heeft zo'n ding gewoon 1 expansiegedeelte en hebben ze daar enkel voor de "looks" 2 dempers aangemaakt...heeft dus niets met snellere afvoer van uitlaatgassen te maken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top