Voordelen TP Vert. deksel?

Realtjuh

Pro Race Fox
Hallo,

Zijn er voordelen van een gelagerd TP vertandingsdeksel ten opzichte van een std vertandings deksel? zo ja, wat zijn deze... En zitten er ook nadelen aan zo'n gelagerd vert. deksel?

BVD

robbert
 
Advertisement - register to remove this

het voordeel zou moeten zijn dat ie lichter loopt ,maar als ik mijn overbrenging vergelijk met die van iemand met een nardo deksel draait die van mij net zo licht , imo zijn die deksels onzin ,mja , dat is mijn mening

in het deksel zit een naaldlager ipv std ongelagerd met een oliefilmpje en zou dus ervoor moeten zorgen dat het lichter draait , maar ik ben daar nog niet zo van overtuigd , ik race zelf met std deksel en mijn vriendin ook maar anderen rijden ook met mina maar wel met deze deksel en hebben niks anders dan problemen gehad met de deksels maar gingen niks sneller(dan ons dus) ,de problemen waren dat er enorm veel speling op het wiel zat vergeleken met std , en het deksel trilde steeds los , dus als je het deksel erop zet moet je wel even de bouten borgen. ik zelf heb 1 keer gereden met zo'n deksel maar dat was niks vanwege de speling op het wiel.

verder is het zo dat een naaldlager wel kapot kan lopen ,een std deksel niet dus eigenlijk loop je meer risico.

maargoed ,dit zijn mijn bevindingen met meerdere deksels..
 
idd...zover ik weet is een nardo vert deksel niet echt nuttig. je gaat er ws niet meer vermogen door halen of een betere acceleratie krijgen, dus waarom zou je hem aanschaffen als je orgi ding ook gewoon goed is?:) beter dat geld steken in een leuke vertanding, daar heb je iig wel wat aan.
 
Back
Top