Voordelen Andere Koppeling??

psycho

Well-Known Member
Hey mensen...

Ik kan een Hebo(verstelbaar) kopen en een mhr wingbell.
(ff voor de verkoper, ik koop ze wel, maar wil alvast info)
Heeft dit ook nog voordeel??
Of is het eigenlijk hetzelfde als geld weg gooien???

Mijn setup:
-Gilardoni 70cc
-Tjt Gruppo B
-21mm Dell.
-Polini Speedcontrol

Nu nog std. koppeling en koppelingshuis(met ook std veren erin)...

In de HEBO zitten rode trekveren gemonteerd....
Heb ik voordeel aan deze 2 aankopen???
Zo'ja wat voor voordelen heb ik?????

Thx alvast..

Greetz Ricardo
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
het voordeel is dat het makkelijker af te stellen is en dat je zo'n koppeling meer toeren kan laten draaien. de wingbell is grote onzin om erop te zetten imo

Die wingbell en die hebo kan ik namelijk in 1x kopen..
Samen beide nog geen 20km oud voor 30 euro, dus lijkt me een mooie koop...

En de vorige eigenaar van deze scooter, heeft er een peugeot koppeling en koppelingshuis op gezet(zag ik vanmiddag toen ik iets nakeek)...
Dit lijkt me ook niet bevoordelijk voor de prestaties...

En aangezien ik niet weet of die hebo in dit koppelingshuis past, leek t me beter om beide te kopen...

Gaat me snelheid en transmissie ook omhoog???
 
Peugeot , minarelli en Piaggio kun je dezelfde koppeling voor gebruiken in het std huis , mits 107mm

de koppeling zorgt alleen maar voor het optrekken van 0 tot 30 ongeveer , dus sneller zul je er niet om gaan.

verder heeft een bepaalde setup een bepaald toerental waarop hij het beste vertrekt , nu maakt het niet uit wat voor koppeling er nou in zit , std of "snel" , als de std koppeling m op het goeie toerental kan houden is het genoeg. maar het komt vaker voor dat het toerental dusdanog hoger word dat de standaard koppeling het niet kan evenaren , daarvoor is een andere koppeling , om het toerental te draaien wat een std koppeling niet kan.
verder heeft Hebo een erg makkelijk te verstellen koppeling waardoor je m gewoon preciezer en makkelijker kan afstellen
 
melf #50 said:
Peugeot , minarelli en Piaggio kun je dezelfde koppeling voor gebruiken in het std huis , mits 107mm

de koppeling zorgt alleen maar voor het optrekken van 0 tot 30 ongeveer , dus sneller zul je er niet om gaan.

verder heeft een bepaalde setup een bepaald toerental waarop hij het beste vertrekt , nu maakt het niet uit wat voor koppeling er nou in zit , std of "snel" , als de std koppeling m op het goeie toerental kan houden is het genoeg. maar het komt vaker voor dat het toerental dusdanog hoger word dat de standaard koppeling het niet kan evenaren , daarvoor is een andere koppeling , om het toerental te draaien wat een std koppeling niet kan.
verder heeft Hebo een erg makkelijk te verstellen koppeling waardoor je m gewoon preciezer en makkelijker kan afstellen

Thx voor de info, hier heb ik wat aan....
Zouden de Rode trekveren die erin zitten, genoeg zijn??
Of kan ik toch beter de zwarte monteren????
En welke drukveer zou ik ongeveer moeten hebben(gezien de setup)...

Ik hoop dat je deze vragen zo goed mogelijk kan beantwoorden.. ;)
Ik weet ook dat je t niet precies kan zeggen, maar als ik een richtlijn heb, ben ik al blij...

Me carb heb ik ook kunnen afstellen met o.a hulp van jou, in me andere topic;).
 
Hebo werkt met 3 kleuren , en op deze volgorde van sterkte (slap naar zwaar)

groen (vaak bij lichte setups)
blauw (bij andere uitlaat en 70cc etc.)
rood (alleen te gebruiken wanneer het echt niet anders wil)

ik begin altijd met blauwe veren op de helft.
 
dat je iets sneller optrekt krijg je dan he ;) maar dat wist je zelf ook wel denk ik..
die wingbell is inderdaad niet nodig maarja als je ze toch in 1 koop hebt; tklink wel interssant misschien
 
melf #50 said:
Hebo werkt met 3 kleuren , en op deze volgorde van sterkte (slap naar zwaar)

groen (vaak bij lichte setups)
blauw (bij andere uitlaat en 70cc etc.)
rood (alleen te gebruiken wanneer het echt niet anders wil)

ik begin altijd met blauwe veren op de helft.

Die rode zitten erin, dus denk dat ik die beter eerst kan testen....
En welke drukveer is aan te raden???

Ice2004 said:
dat je iets sneller optrekt krijg je dan he ;) maar dat wist je zelf ook wel denk ik..
die wingbell is inderdaad niet nodig maarja als je ze toch in 1 koop hebt; tklink wel interssant misschien

Achh voor 30 euro compleet, is het wel te doen denk(nog geen 20km oud beide)...
En om nou met een peugeot logo erin te blijven rijden ;)
 
Back
Top