Voordat ik alles ga bestellen toch maar even ervaren mensen vragen…..

DOPey

Well-Known Member
Hallo,

Laatst had ik hier een vraag gesteld over een systeem wat ik niet kon op een nrg uit Italië die ik had overgezet op NL frame. Alles is ondertussen overgezet en de scooter loopt best mooi. Ik heb een nieuwe bougie erin gezet en een kapje voor de zekerheid. Nu is het geval dat ik als ik hem gestart heb deze keurig loopt. Geef ik gas loopt deze naar de 10000 toeren. Echter na 20 seconde begint hij te pruttelen en zakt naar 7/8000 toeren. Ik heb een paar rondjes gereden en de bougie kleurt al aardig koffie bruin. Ook gaf die slecht de temperatuur aan in het dashboard, ik heb de sensor vervangen op de cilinder en hij doet het nog steeds niet goed. Carburateur schoongemaakt en uitgespoten. Alles is nog standaard de cilinder, de uitlaat en sproeier 53 zit erin. Voordat ik besluit om een nieuwe cdi, ontsteking, choke en spanningsregelaar te bestellen, dacht ik hier eens de vraag te stellen of jullie uit ervaring kunnen vertellen in welke richting ik nog kan zoeken. Mvg, Remco
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Laatst had ik hier een vraag gesteld over een systeem wat ik niet kon op een nrg uit Italië die ik had overgezet op NL frame. Alles is ondertussen overgezet en de scooter loopt best mooi. Ik heb een nieuwe bougie erin gezet en een kapje voor de zekerheid. Nu is het geval dat ik als ik hem gestart heb deze keurig loopt. Geef ik gas loopt deze naar de 10000 toeren. Echter na 20 seconde begint hij te pruttelen en zakt naar 7/8000 toeren. Ik heb een paar rondjes gereden en de bougie kleurt al aardig koffie bruin. Ook gaf die slecht de temperatuur aan in het dashboard, ik heb de sensor vervangen op de cilinder en hij doet het nog steeds niet goed. Carburateur schoongemaakt en uitgespoten. Alles is nog standaard de cilinder, de uitlaat en sproeier 53 zit erin. Voordat ik besluit om een nieuwe cdi, ontsteking, choke en spanningsregelaar te bestellen, dacht ik hier eens de vraag te stellen of jullie uit ervaring kunnen vertellen in welke richting ik nog kan zoeken. Mvg, Remco
Geef eens aan wat je Set Up is aub .
 
De scooter is nog helemaal standaard
Post automatically merged:

Hoe bedoel je dat hij hij slecht de temperatuur aangeeft? Geen waardes of onlogische waardes?

Zit er nu een 12mm of 17,5mm carb?
Standaard dus denk 12mm
Post automatically merged:

Geef eens aan wat je Set Up is aub .
Standaard
Post automatically merged:

De scooter is nog helemaal standaard
Post automatically merged:


Standaard dus denk 12mm
Post automatically merged:


Standaard
Watergekoeld, 50cc, standaard uitlaat, heb de Carter nog niet eraf gehaald omdat het me fijner leek hem eerst goed te krijgen en daarna pas aan de rolletjes en veren te gaan hannessen……. Ik ben van plan een gianelli reverse erop te zetten als alles werkt zoals het hoort
 
Last edited:
Een standaard scooter draait toch geen 10k rpm :')
Er zit een toerenteller op en dat geeft hij aan, er zit een uitlaat op met schoonlucht aanvoer. Voor de rest weet ik het niet, hij komt uit Italië en heb hem overgebouwd omdat ik nog een NRG had staan met NL kenteken. Ik weet er verder niet veel van af.
Post automatically merged:

Er zit een toerenteller op en dat geeft hij aan, er zit een uitlaat op met schoonlucht aanvoer. Voor de rest weet ik het niet, hij komt uit Italië en heb hem overgebouwd omdat ik nog een NRG had staan met NL kenteken. Ik weet er verder niet veel van af.
Ik belicht de uitlaat met schoon lucht toevoer omdat het me dan lijkt dat hij nog standaard is. Verder heb ik zeer weinig info over de scooter. Ik ben op een punt beland dat ik hem dan toch misschien maar naar iemand ga brengen die er meer verstand van heeft.
 
Back
Top