Vooras zelf maken?

macio

RTC member
Het volgende:

Ik heb een Benelli 491 met nu een Aerox setje velgen. Achter geen problemen.
Voor is de as echter smaller en dunner dan de Benelli as. Nu ga ik een as laten maken die wel door de velg kan maar is dan vervolgens te dun om in de vorkpoten te passen. In de vorkpoten wou ik dan de as opvullen met opvulbussen. Dus weg speling als het goed is. Vervolgens zorg ik dat de as iets uit steekt en zet er een tegenmoer op. Opvulringen fix ik zelf wel.

Moet lukken toch of is er iets wat mis gaat? Andere ideeen?
:?
 
Advertisement - register to remove this

dat bedoelde ik ;). Eigenlijk de huidige gaten in de vorken met vulbussen kleiner maken en daar de dunnere Rox as door. Echter dan verlies ik het schroefdraad in de rechter vorkpoot, dus neem ik een langere as en doe daar een (zo'n zelfblokkerende) moer op.
 
Originally posted by macio
dat bedoelde ik ;). Eigenlijk de huidige gaten in de vorken met vulbussen kleiner maken en daar de dunnere Rox as door. Echter dan verlies ik het schroefdraad in de rechter vorkpoot, dus neem ik een langere as en doe daar een (zo'n zelfblokkerende) moer op.

Dat lijkt me idd de makkelijkste oplossing, bij me SR zit er standaard een zelfborgende moer.
 
Ik heb ook Aerox velgen in Phantomvork gezet. Beetje gekutsel idd, met passingen (en dan vnl. doordat lagers weer net niet in die maat te vinden zijn). En paar busjes laten draaien, en je bent weer onderweg (wel goed meten, ivm centreren in je remklauw).
 
Back
Top