Voor de appie RS experts: Wat mag een RS 97 kosten...

MaRossi

Banned
Kan een Aprilia Rs van 1997 kopen:

Bouwjaar 97
Orgineel
Blok: 6 Bak (AM6?)
Overgespoten
Hier en daar wat hele lichte kap beschadigingen maar niet ernstig
Hier en daar missende schroeven.
Voorvork vertrouw ik niet helemaal

Zit dus nog een beetje werk aan, voornamelijk het plaatwerk zit niet goed vast door missende schroeven....Blok komt geloof ik van een nieuwer type, mankeert niets aan....Verder zijn de wiellagers vervangen etc....

Wat mag zoiets ongeveer kosten, tis moeilijk schatten voor iets waarvan dr geen foto is maar wil ff weten van hoeveel ongeveer zoiets mag opbrengen, en waar je een Rs al snel op kan afrekenen kwa waarde....

Zit er dus over te denken om mn scooter na trouwe dienstjaren weg te doen....puur en alleen omdat ik eens wat anders wil, een schakel heb ik altijd ook wel vet gevonden en dit kan een leuk projectje worden :)...
 
Advertisement - register to remove this

heeft AM5, overgespoten kan schade zijn, vork, rij erop, en laat los onder het rijden, RS is heel stabiel dus als ie wankelt ofzo is de vork niet helemaal 100,
naar mijn idee mag ie max zo'n 1250 opbrengen, misschien is ie motorisch vet en iets meer of iets minder..
succes
 
Hij is overgespoten, je geeft aan dat het plaatwerk ook niet al te goed meer is & de voorvork zou wel eens krom kunnen zijn. Dit zijn opzich toch wel redelijke punten ter afdinging...

Blok komt geloof ik van een nieuwer type, mankeert niets aan....

Als je het blok van het nieuwe model (vanaf '99) bedoelt, is dat idd het am6 blok wat veel bij schakels wordt gebruikt...

Hoeveel kilometers heeft 'ie eigenlijk gelopen? En is 'ie nog verzekerd?

Ik zou in eerste instantie niet meer dan 1000 euro bieden :)
 
1000-1100 zou ik ook zeggen.
Maar ik zou 'm ook enorm goed controleren of alles nog recht is en desnoods alle kappen loshalen om te kijken hoe die er van de binnenkant uitzien.
 
Thnx, zat ik wel aardig in de richting, schatte het ook iets op van 1000 pleuro....

Wat betreft voorvork, de 2 'stangen' die je vanaf boven ziet, zitten niet helemaal gelijk op hoogte wat ik dus wat verd8 vond...verders veert die vork op dit moment dus helemaal niet meer..volgens dat knaapje komt t omdat er teveel olie in zit, wat me dus erg bullshit lijkt...ook komt dr olie uit langs de rechter keerring van de vork....

Motorisch is die niks vet, gewoon standaard blokje...hoeveel km, ik heb geen idee....

En ja hij verzekerd op dit moment...

Wat zijn verders echt van die typische RS gebreken? Dus algemeen evenals motorisch....

Dus nog tips om op te letten en flink af te dingen :D ...
 
Typische RS gebreken:

-kromme schakelas, wat er dus uit de carter komt (gevolg: as krijg je niet meer uit het carter, dus iets lastiger met blok weer inelkaar zetten) Kan je een beetje zien als je schakelt, dan zie dat deze as niet mooi recht draait.
 
Back
Top