vonkt niet.

mintos

Well-Known Member
Goedendag,

Ik heb een Yamaha mint voor bijna niks weten te bemachtigen Maar nu is het probleem dat hij niet wil vonken.

Wat ik na heb laten nakijken is de ontsteking, cdi en andere kastjes, compressie, bougie, bobine ook heb ik gekeken of er kabels los zitten maar dat is niet het geval.

als ik een multimeter op de bougiedop zet en tegen het frame aan houd geeft ie gewoon door ook als ik hem net niet tegen het frame aan houd maar op de een of andere manier zie ik geen vonkje.

Volgens mij moet ik iets over het hoofd gezien hebben maar wat?
En hier in de buurt verkopen ze ook al geen doosje boegie fonkjes :S

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

vonkt niet

Ik ben eventjes verder gaan kijken en de bobine geeft te weinig stroom dat ie niet wilt vonken. Heb het vergeleken met me andere scooter en die gaf tegen de 200v terwijl die mint meestal onder de 20v.

Dus de bobine geeft te weinig stroom heb ook al een andere bobine geprobeerd en die gaf hetzelfde probleem.

Alvast bedankt.
 
je kan niet meten aan je bougiekabel of in je bougiedop.

heb je gekeken hoeveel spanning de ontstekingsspoel geeft?
dat moet je overgens wel de piekspanning meten.

en wat is er aan de cdi nagekeken? daar valt niet veel aan te meten namelijk.
 
vonkt nu wel.

Hey goedendag.

Heb dus mijn Peugeot Zenith bobine erop gezet en was hetzelfde probleem en wist zeker dat die goed was.
Toen kwam mijn moeder opeens aanlopen met een Tomos bobine en vroeg of we die kwijt waren en hebben die eronder gedonderd en nee hoor geen vonk te zien wij meten en ja hoor 190v op de bougie gezet en hij startte in 1 keer zachtjes kicken.
Ook gelijk maar ff een Tomos uitlaat omgelast en eronder gedonderd en maakt een mooi geluidje en ziet er ook nog eens strak uit.

Nu heb ik alleen een probleem dat als ik gas geeft hij uitvalt gebeurt na 20 km per uur. kan komen door de luchtfilter zit nammelijk dat binnenste spul niet in naja morgen ff verder kijken ofzo.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties :D
 
Back
Top