Vonken uit uitlaat

Ik reed laatst met m’n vivacity ff vol gas op een lange weg en na ik het gas weer loslaat en weer gas wou geven gebeurd er vrijwel niks en als ik gas weer wou geven hoorde ik een kleine “knal” en zag ik vonken uit me uitlaat schieten. En dat gebeurde een aantal keer en ik liet m even afkoelen. Daarna rustig naar huis gereden.

Weet iemand wat dit kan zijn en of het kwaad kan?

Advertisement - register to remove this

Een knal leid meestal naar benzine in de uitlaat. Dus teveel benzine in verhouding met lucht. Maar wel appart dat je scooter helemaal niet meer het gas wilde oppakken, of begrijp ik dat verkeerd?
Knallen uit de uitlaat kunnen meestal geen kwaad voor hoever ik weet.

Een knal leid meestal naar benzine in de uitlaat. Dus teveel benzine in verhouding met lucht. Maar wel appart dat je scooter helemaal niet meer het gas wilde oppakken, of begrijp ik dat verkeerd?
Knallen uit de uitlaat kunnen meestal geen kwaad voor hoever ik weet.
Ja dat klopt als ik gas wil geven als ik ff heel hard rijd stopt ie gwn met gas geven en als ik gas wil geven komen die knallen uit me uitlaat maar hij gaat niet meer vooruit. Als ik ff wacht en dan weer ga rijden rijd ie weer als normaal.

Is er kort voor het probleem begon iets veranderd aan de scooter?

Heb je vonk van je bougie al eens bekeken en was deze niet te zwak?
Dan kan misschien een nieuw kaarsje de oplossing bieden...

Is er kort voor het probleem begon iets veranderd aan de scooter?

Heb je vonk van je bougie al eens bekeken en was deze niet te zwak?
Dan kan misschien een nieuw kaarsje de oplossing bieden...
Nee heb m zo gekocht, had laatst een 70cc erin gezet maar het probleem was daarvoor ook al bekend. Er zit ook een nieuwe bougie in toen ik de 70cc had gemonteerd

Back