Vonken uit uitlaat + Rode gloed in uitlaat?

Advertisement - register to remove this

vet :o wil ik ook

ontopic:

Ik heb het nog nooit gezien, maar dat komt omdat ik zelf nooit een std uitlaat heb gereden. :)Maar als ik wel es zie hoe gloeiend heet uitlaten worden dan zou ik het niet raar vinden als et vrij normaal is.

Die vonken dat lijkt me een beetje raar, ja, misschien stukken gloeiende kool uit je uitlaat. :+
 
dat komt simpelweg omdat de hete uitlaatgassen niet kunnen worden afgevoerd door de oh zo geweldige milieubesparende katalisator..

al de wereld std uitlaten open gezaagd om deze te verwijderen , want de volgende stap is dat ie in stukjes uiteen valt , waardoor stukjes voor het eindpijpje gaan zitten en vervolgens de scooter zeer slecht loopt.

daar kun je dus niks aan doen...

je kunt moeilijk om de 10 km stoppen om het geheel af te laten koelen voor minimaal een uurtje om dan weer verder te kunnen voor ie weer na 10 km gloeiend heet is ;)
 
de kat zit ook niet in het einde , maar in het midden.

je kunt er echt niks aan doen , het gebeurt dan ook niet alleen bij Yamaha maar bij meerdere merken.

je pa moet niet zo zeuren , zeg dat maar , als hij verstand van zaken had had ie een reden om erover te zeuren , feit is dat dit gewoon gebeurd , en meestal JUIST met een std scooter (begrensd dus)

de snelheid heeft de beste man mischien gelijk in ,je mag in nederland niet sneller , daar zou je je eigenlijk dus ook aan moeten houden.

het probleem dat ie slechter gaat lopen doet zich niet altijd voor hoor , maar als het wel gebeurd dat ie opeens beroerd loopt zal hoe dan ook de uitlaat uit elkaar moeten of een andere eronder , en daardoor loopt ie ook niet sneller.

maar dat kan toch ook gewoon bij een dealer eventueel als ie jou niet vertrouwd?
 
de kat zit ook niet in het einde , maar in het midden.

je kunt er echt niks aan doen , het gebeurt dan ook niet alleen bij Yamaha maar bij meerdere merken.

je pa moet niet zo zeuren , zeg dat maar , als hij verstand van zaken had had ie een reden om erover te zeuren , feit is dat dit gewoon gebeurd , en meestal JUIST met een std scooter (begrensd dus)

de snelheid heeft de beste man mischien gelijk in ,je mag in nederland niet sneller , daar zou je je eigenlijk dus ook aan moeten houden.

het probleem dat ie slechter gaat lopen doet zich niet altijd voor hoor , maar als het wel gebeurd dat ie opeens beroerd loopt zal hoe dan ook de uitlaat uit elkaar moeten of een andere eronder , en daardoor loopt ie ook niet sneller.

maar dat kan toch ook gewoon bij een dealer eventueel als ie jou niet vertrouwd?

Gewoon aan je pa uitleggen, lijkt me sterk dat hij zijn eigen zoon niet vertrouwd ;) En anders met je pa naar een dealer nemen en die het hem laten uitleggen! Succes iig! (Scooter dealer bedoelde ik he :P)
 
Mua, met een terugloop heb je dat gloeien ook niet.
Omdat er dan geen katalysator in zit, en het ziet er mooier uit natuurlijk :)

Wel merkte ik nadat ik op een ontgrensde scooter de uitlaat veranderde, (van std naar terugloop) dat de uitlaat een stuk minder heet wordt, maar dat kan ook verbeelding zijn, weet namelijk niet of dit gebruikelijk is.
 
nee klopt wel, warmte word amper vastgehouden bij een terugloper, juist omdat die geen katalysator hebben. Verder zie ik veel mensen met een gloeiende pijp rijden, ik zou me geen zorgen maken iig.
 
uitlaat

die gloeiende uitlaat kan niet zo veel kwaad hoor.
dat komt door de aftakking (prop) op je uitlaat. als je die weg zaagd en dicht last heb je geen gloeiende uitlaat meer.
die begrensers zijn der in gezet voor de nederlandse scooter markt omdat ze hier maar 45 km/ph mogen. dus die begrenser moet gewoon weg uit je uitlaat.

of een sito plus of andere race uitlaat kopen :L
 
Back
Top