Tja, zonder multimeter houdt de zoektocht al snel op.
Deze heb je toch echt nodig om het één en ander te controleren.
Aan de draadkleuren te zien is dit een Neos met een DC-CDI, hopelijk heb je de goeie besteld!
De accu moet dussss wel in goede staat zijn en aangesloten zitten anders werkt de cdi niet!!!
De kleuren in mijn schema zijn:
1 blauw/witte draad, die loopt naar je pickupspoel bij je vliegwiel.
1 oranje draad die loopt naar de primaire spoel van je bobine.
1 zwarte draad die loopt naar massa.
1 bruine draad die loopt naar je contactslot.
2 zwart/witte of een blauw/witte en een blauw/gele die samengeknoopt zitten en met 1 zwart/witte draad ook naar je contactslot lopen.
Misschien kun je een multimeter lenen en de volgende controles/metingen uitvoeren.
1. Zet je contactslot uit.
2. Trek de stekker uit de CDI.
3. Schakel de multimeter op het laagste Ohm-bereik, meestal is dit 20 Ohm.
4. Sluit de zwarte meetpen aan op de min-pool van je accu en laat deze daar aangesloten gedurende de onderstaande metingen.
Geeft de multimeter tijdens de meting OL of L aan zet de multimeter dan 1 standje hoger in het Ohm-bereik.
Meet vervolgens met de rode meetpen op:
1. de oranje draad, de weerstand is zeer laag varierende van een paar tiende tot 2 Ohm.
2. de zwarte draad, de weerstand is nagenoeg 0 Ohm
3. de zwart/witte draden, de weerstand is met het contactslot uit, heel erg hoog en met het contactslot op aan nagenoeg 0 Ohm.
4. de blauw/witte draad de weerstand zal ongeveer tussen 100 en 200 Ohm liggen.
Zet hierna de multimeter op het volt bereik voor gelijkspanning om 12 Volt te meten, meestal is dit het bereik 20V.
5. meet op de bruine draad, met het contactslot uit, geeft de meter 0 Volt en met het contact aan, geeft de meter 12 Volt.
Noteer je bevindingen en koppel ze hier terug!