Vonk, benzine, lucht maar start niet

RGORDINI68

New Member
Ik heb me laatst een Gilera Runner C46 50cc gekocht maar ik krijg hem maar niet aan de praat. Ik heb de carburateur helemaal schoon gemaakt en er komt brandstof bij, Hij vonkt ook goed. Hij start niet via de startmotor maar dat komt denk ik omdat er een veer in kapot is want hij draait wel en de bendix doet het ook. Ik heb geprobeerd benzine in de bougie te laten lopen maar hij ontsteekt niet, terwijl hij wel vonkt. Ook is er compressie. De vorige eigenaar heeft er een DR 50cc cilinder kit op gezet en zegt dat hij met de kit erop heeft gereden. Weet iemand waar dit aan kan liggen want ik weet mezelf geen raad meer
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wordt je bougie wel nat na een paar startpogingen want ik zie alleen maar dat je schrijf:
Ik heb de carburateur helemaal schoon gemaakt en er komt brandstof bij
En weet niet wat je hiermee bedoelt.

Verder het membraan en luchtfilter al eens bekeken?

Op basis waarvan constateer je dat er voldoende compressie is?

De vorige eigenaar heeft er een DR 50cc cilinder kit op gezet en zegt dat hij met de kit erop heeft gereden.
Wat verkopers je vertellen moet je niet altijd geloven.

Waarom zou je als verkoper de scooter niet lopende maken als het iets simpels is?
Een niet lopende scooter brengt immers veel minder Euro's op, alleen de goed gelovigen of mensen met verstand van zaken sluiten dan een deal.

Val je dan in die eerste categorie, heb je een probleem, voorbeelden genoeg op dit forum.
 
Last edited:
Back
Top