Vonk, benzine, compressie maar start niet

marijn_weennis

New Member
Hallo, ik heb een aprilia mojito met piaggio 2 takt blok uit 2008,
Nou zit ik met dat mijn bougie vonkt en op het goeie moment want er is niks aan de ontsteking gebeurd, er zit een nieuwe zuiger en cilinder op en de zuiger zit goed om, daarnaast krijgt ie genoeg benzine en is er mengsmering aanwezig, maar het lijkt wel alsof ik zodra ik mijn bougie er weer in draai en dan probeer aan te doen hij helemaal niet meer vonkt of bij de eerste slag al verzopen is? Kan iemand mij helpen
-Bougie vonkt buiten cilinder
-Benzine is aanwezig
-lucht is aanwezig
-membraan en cilinder zijn nieuw

dus of hij verzuipt of hij ontsteekt niet???
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou het volgende proberen:

Draai de luchtstelschroef helemaal in en zet de hemop anderhalve slag (3 halve draaien) open, draai de stationairstelschroef een paar slagen in en probeer dan te starten.
Als je sproeier ook maar enigzins in de buurt komt, dan zal ie starten. Start ie niet? Probeer het stationair nog iets wat hoger te zetten.

Kijk ook even of je choke werkt, nu gok ik niet dat je die nodig zal hebben bij het huidige weer, maar hij kan helpen.
Geef desnoods een klein beetje gas bij het starten.

Kunnen nu twee dingen gebeuren: stationair veel te hoog en de scooter probeert er zonder je vandoor te gaan of stationair te laag en de motor blijft niet lopen. Stationairstelschroef bijstellen totdat ie netjes stationair blijft lopen.

Je zult nu een vrij prima basisafstelling hebben.


Start ie alsnog niet, ga dan eens kijken of je ergens valse lucht zuigt, pakking lek of iets dergelijks.
 
Back
Top