Vom Bella loopt heel slecht

Jopiejo

New Member


Hoi even vraagje.

Ik ben sinds kort eigenaar van een VOM bella snorscooter. scooter reed prima tot ik een wat grotere astand moest overbruggen (15km).
onderweg begon die te rammelen en viel hij vervolgens langzaam uit. kon hem wel gelijk weer starten maar het scherpe rammelen
werd steeds luider en ik kon nog max kleine stukjes met 15km per uur rijden. heb nu andere vario, rollers en carterkap erop gezet. Scooter staat probleem loos maar hoe meer gas ik geef hoe harder de ratel word. en daarna valt die ook gelijk weer uit ? iemand enig idee wat het kan zijn? of welke stappen ik het beste kan ondernemen?
heb er eventueel een filmpje bij weet alleen niet of ik die kan uploaden.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zet je filmpje gewoon op Youtube en kopieer de url.

Maak er middels het ketting icoontje, boven aan dit edit venster, een linkje naar toe.
Of klik op het icoontje met de drie puntjes en het pijltje naar beneden.
Je krijgt nu een volgend menu met daarin "Media".
Klik hierop en plak de url in het betreffende veldje en klik vervolgens op continue
 
Dit is het filmpje
Zet je filmpje gewoon op Youtube en kopieer de url.

Maak er middels het ketting icoontje, boven aan dit edit venster, een linkje naar toe.
Of klik op het icoontje met de drie puntjes en het pijltje naar beneden.
Je krijgt nu een volgend menu met daarin "Media".
Klik hierop en plak de url in het betreffende veldje en klik vervolgens op continue
Ah thaanks, heb hem toegevoegd
 
Hij is nu meer dan zichtbaar.
2x in je bijdrage #1 en 1x in je bijdrage #5.

ik hoor het geluid maar kan niet direct zeggen waar het vandaan komt.
Het klinkt in ieder geval niet echt gezond.
Zou dan ook voorzichtig zijn met het starten van de scooter en al helemaal met gas geven.

Misschien is het handig om even de riem ervan af te halen, dan weet je in ieder geval of het geluid nu uit de motor zelf komt of uit de overbrenging.
Elektrisch starten zonder de carter kap opnieuw te monteren kun je eventueel met een boormachine en de juiste dop op de krukasmoer van de vario.
 
Back
Top