Volgens het PAROOL zit mijn variobegrensing er nog in (bezwaarschrift misschien??)

FRANQ

SENIOR USER
hoi

dit staat in parool:

Opvoeren doe je zo

Een scooter/brommer heeft doorgaans 2 snelheidsbegrensers: een in de uitlaat en een in de overbrening, een soort V-snaar.
Over deze snaar zit een ring, die gaat slippen als de motor boven de toegestane snelheid komt.
De eerste begrenser is heel simpel te verwijderen, de tweede kost iets meer tijd. Daarvoor moet je eerst de grote moer losmakenvan de overbrenging de ring verwijderen en vervolgens alles monteren zoals het zat. dat kost 30 min tot 45 min. en dan kan de scooter/brommer 90-95 km/h.
het kan nog sneller. bijvoorbeeld door de uitlaat te veranderen. er komt dan een soort bochtje op zodat de motor de gassen nietmeer naar achter maar naar voren uitstoot. in combinatie met de andere ingrepen kan de brommer /scooter 100-110 km/h halen.
diverse scooters hebben een injectiesysteem maar die softwareis in ruwweg 5 minuten aan te passen
de allernieuwste modellen werken met een begrenser in de ontsteking
daar is volgens de deskundigen zeer moeilijk iets aan te veranderen.

nu die snappen er helemaal nix van.
maar het mindere is dat als je pa dit leest of nog erger je ma dat ze denkt dat je met idiote snelheden rijd

en brommers komen weer in een verkeerd daglicht

begrensing op ontsteking zit al op me puch uit 1962 dus dat is ook niet echt meer nieuw.

ze zeggen ook dat je 45 mag buiten beb kom


dit is gezchreven door DICK HOFLAND (van parool)

.....
 
Advertisement - register to remove this

wat een overdrijvers zeg bah.. als je niet weet waar je eht over hebt zeg dan NIKS! :(
 
whahahaaha was het maar zo'n feest dat je zo makkelijk zo snel ging, dat zou ons allemaal een hoop geld schelen. wat een prutser joh die gast van het parool...
 
Ik vraag me af hoe je zo'n ring OM de v-snaar krijgt :P
Wat een lulpraat allemaal zeg... scooter zonder begrenzers gaat echt geen 90-95, bij 70 a 80 houd het wel op voor de meeste scooters.
 
Kunnen we hier echt niets tegen doen? waarom mogen ze allemaal zomaar onzin vertellen.. Nederland wordt steeds kutter en dat door die "knuppels" met hun praatjes. Nu denken aardig wat mensen dat je met std uitlaat onbegrensd 95 kan :S Echt zo'n bullshit!!! Hier wordt ik dus naar van :(
 
het kan nog sneller. bijvoorbeeld door de uitlaat te veranderen. er komt dan een soort bochtje op zodat de motor de gassen nietmeer naar achter maar naar voren uitstoot.

aaah met terugloper worden er geen gassen meer terug gestuurd :W
 
Wat maakt het wezenlijk uit !?

Je kans geflitst worden ...

Maar als ze je nu zien rijden, mogen ze je dan bijvoorbeeld thuis komen opzoeken nadat ze de gegevens behorend bij het kenteken hebben opgevraagd ?
 
ik vind dit echt zo verschrikkelijk kansloos, nu denkt menig nederlander dat iedereen met een 'flitsende uitlaat'(:P) 110 rijd. beter wordt er een x op het nieuws bij een scooter alle begrenzers eruit en meten ze de snelheid is goed, ik wordt hier altijd zo naar van:X
 
Back
Top