Volgas perfect, halfgas houdt in

Hallo iedereen,

ik heb een nieuw probleem gekregen bij mijn 80cc Zip 4T2V. Ik heb de 80cc 1 week geleden gemonteerd en al 150 km ingereden. Ik heb de carburateur laten schoonmaken bij de zaak, omdat de scooter niet stationair liep. Wel liep de scooter perfect qua toerenverloop (mijn luchtschroef zat op 3 slag open).Bij het schoonmaken heeft de zaak ook gelijk mijn gasschuif vervangen, omdat het vol met aanslag was. Nu loopt hij stationair, maar zit ik met een ander probleem. Namelijk, dat de scooter bij halfgas en 3/4 gas heel erg inhoudt, dus niet op toeren komt en afzwakt van toeren. Bij 1/8 en 1/4 gas, en het stationair lopen loopt hij heel consistent. Bij volgas van 0 trekt hij als een speer door, en verliest maar een heel klein beetje (of zelfs geen) toeren.

Ik heb elk stand bij de luchtschroef geprobeerd, van 1.5 slag naar 4.5 slag maar daar ligt het niet aan. Ik zal morgen naar de bougie kijken, en ik heb gehoord over verschillende standen van de gasnaald, maar ik weet niet zeker of dat zo is bij de zip 4takt.

Heeft iemand enig idee wat hier de boosdoener kan zijn? Alles helpt. Alles deed het voor het schoonmaken naar toebehoren, dus cdi/bobine/ontsteking/overbrenging ligt het niet aan. Verder had ik veel terugslag in mijn carburateur voor het reinigen, nu heb ik dat niet meer.

SETUP:
80cc
Naraku nokkenas
7.5g Malossi + Multivar
Begrenzer CDI met Afstandsbediening +-
Sproeier 82
 
Advertisement - register to remove this

UPDATE:

Ik keek de bougie na, die was wit. Ik ga een sproeier 84 bestellen en proberen, en als dat niet helpt dan monteer ik een 86. Wel raar dat die nu ineens arm loopt, terwijl die als eerst perfect liep.
 

Attachments

  • IMG_6675.png
    IMG_6675.png
    462.2 KB · Views: 4
Patrick, Wat was het probleem bij jou? Ik heb ook net een 80cc gemonteerd maar volgas gaat t perfect nou beetje toeren verlies maar zodra ik een constante snelheid wil rijden bijv 40 dan houd die een beetje in soort bokken. Betreft een vespa lx 4t2v
 
Patrick,

Wat was het probleem bij jou? Ik heb net ook een 80cc gemonteerd op mn vespa lx 4t 2v maar merk dat volgas opzich prima gaat een beetje toeren verlies maar als ik consistent 40 rijd of 35 of 30 dan merk ik dat die inhoud een beetje bokken herken je dit?
 
Patrick, Wat was het probleem bij jou? Ik heb ook net een 80cc gemonteerd maar volgas gaat t perfect nou beetje toeren verlies maar zodra ik een constante snelheid wil rijden bijv 40 dan houd die een beetje in soort bokken. Betreft een vespa lx 4t2v
Ik heb het probleem nog steeds maar minder bij een koud motor, maar bij een warm motor is het misschien op 1 minuscuul puntje te merken en het toerenverlies is minimaal. Ik ging van sproeier 82 naar 86 omdat mijn luchtfilter ontgrensd is, en mijn bougie keiwit was. Dit hielp bij mij uiteindelijk, en misschien is er nog wat uit te halen door met je luchtschroef te spelen. In ieder geval moet je ervoor zorgen dat je lucht/brandstofmengsel correct is. Kijk anders even naar je bougie.
 
Back
Top