vlotterkamer sluit niet af

yannickq

New Member
Hallo,


Ik loop momenteel tegen een probleem aan bij mij scooter. Het probleem is dat hij niet stagiair loopt. Ik heb zelf al van alles geprobeerd om hem lopend te krijgen maar niks mocht baren.

Dingen die ik al heb gedaan:
De Electra gecontroleerd (niks aan kapot)
De carburateur schoongemaakt 2x
Alle slangetjes gecontroleerd
Vacuümpomp gecontroleerd
Bougie gecontroleerd (vonkt gewoon)
Luchtfilter schoongemaakt
Compressie gecontroleerd (geeft aardig wat compressie uit de uitlaad)
Afsluiting van de carburateur gecontroleerd (kan geen plekken vinden waar hij valse lucht aanzuigt of lekt)

Specificaties van de scooter:
Merk: Yamaha
Bouwjaar: 2005
Massa rijklaar: 81 kg
Brandstof: benzine met aparte toevoer van olie
Type: jog r luchtgekoeld

Mijn observatie:
De brandstof komt aan in de carburateur en in de vlotter kamer. Hieruit maak ik op dat er niks mis is met de vacuümpomp die aan de brandstoftank zit. Nu denk ik dat het probleem erin zit dat de vlotterkamer niet afsluit en daardoor de motor meteen doet verzuipen. Dit denk ik doordat zodra ik de overflow van de vlotterkamer een klein beetje open draai hij al begint met lekken. Ook als de brandstoftank vol zit en ik laat hem een tijdje staan dan begint hij met lekken uit het luchtfilter. Nou denk ik dat het er aan licht dat mijn vlotter niet genoeg drijfkracht heeft om zo de vlotterkamer af te dichten. Ik had al online gezien dat je bij sommigen modellen een klipje kan buigen om zo je vlotter af te stellen. Maar dit is dus bij mij niet het geval omdat mijn vlotter van plastic is.

Heeft het zin om er een nieuwe vlotter in te zetten? Of hoort dit niet uit te maken?
Als dit het niet is waar kan het dan aan liggen?

alvast erg bedankt voor de moeite en reacties!!!
 
Advertisement - register to remove this

Hoi Sparky, bedankt voor je reactie!


Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat er niks mis is met de vlotternaald. Want zoals eerder vermeld heb ik de carburateur al 2x schoongemaakt en ook de vlotternaald eruit gehaald en heel voorzichtig schoon gemaakt. Ook is het zoals ik de vlotterbak van de carburateur er af haal en vervolgens handmatig de vlotter omhoogduw en blaas door de brandstof toevoer dat deze goed afsluit. Daarom dacht ik zelf dat het echt in de vlotter zelf zit.

Heb je veder nog dingen die ik zou kunnen proberen?

Ik hoor het graag van je.
:)
 
Zit alles wel weer goed gemonteerd? En als je aan de vacuumslang zuigt en de vlotter dan indrukt stopt de benzine dan met uit de slang lopen?
 
Hoe staat je carb in het spruitstuk? Misschien staat ie te schuin dan willen ze ook weleens haperen.

Vacuum en benzine slang niet perongeluk van plek verwisseld?
 
Bedankt voor de reacties allemaal!


Had geen tijd meer gehad om te reageren door vervelende privéomstandigheden.

Wat betreft of de vlotter niet lek is?
Na mijn inschatting is hij niet lek. Aangezien als ik hem gedemonteerd heb en ik schud er mee lijkt er niks in te zitten. Ook zie ik geen beschadigingen of zelfs gaatjes in de vlotter. Maar waaraan kan ik dit 100% vaststellen?

Betreffende over wat Riemoe zei:
Alles is als het goed is weer goed terug gemonteerd. En over dat ik moet probeer handmatig te testen of hij afsluit. Zal ik zeker even proberen mijn verwachting is wel dat hij dan gewoon afsluit aangezien ik dit ook met lucht heb geprobeerd en hij daarmee wel HANDMATIG goed afsloot.

En over hoe recht de positie van de carburateur is:
Hij lijkt vrij rechtop te staan gewoon. Er zit overigens ook een paletje op het overgang stuk van de carburateur naar de cilinder waar hij precies in past. en op het oog recht lijkt te hangen. De vacuüm en benzine slang zijn niet omgewisseld ik heb het namelijk even opgezocht in de handleiding van de scooter.

Ik zie de reacties weer graag verschijnen. ze zijn erg helpend. :)
 
Kun je om de carb uit te sluiten , niet ergens even een carb lenen om te proberen . Niet dat het iets motorisch is ( valse lucht krukas keerringen , compressie verlies , lekkage langs zuigerveren of membraam , waardoor hij de benz nevel terug blaast in de inlaat / luchtfilter)
 
Back
Top