Vlotterhoogte pwk 30 polini

Randy

Well-Known Member
Hallo
Weet iemand toevallig wat het vlotterhoogte moet zijn van een pwk 30 polini Want ik zit met het volgende probleem

ik heb met mijn scooter dat hij niet op toeren komt door teveel benzine hij begint als ik gas geef te sputteren en komt niet op toeren ik heb sproeie 140 tot 166 geprobeerd
Bij 140 sputtert hij nig wel heel erg maar komt er wel overheen naa lang volgas
Bij 150 /166 komt hij helemaal niet op toeren alleen extreem sputteren
Nu heb ik er 140 in zitten ik heb er een dikkere naald in zitten nu en daar doet hij het al 100x beter mee alleen net voor de powerband een klein beetje sputteren
Maar hij zou het lijkt me op de orginele pwk 30 naald het toch ook wel moeten doen
Zou het kunnen dat het vlotterhoogte tehoog staat ?
Ik heb in het begin wel last gehad van overlopende carb maar met wat bijbuigen is hij nu dicht

wat zit erop:
Big evo 94
Big evo uitlaat 94
Krukas 44 slag
Overrange kit kompleet ceramic
Vertanding malossi / polini
Ontsteking digital polini progameerbaar met 94 mapping
Membraan big evo
Inlaat wig polini
Pwk polini 30 kelk 70 mm
Twin air powerfilter
 
Advertisement - register to remove this

Het clipje staat in de middelste stand maar eigelijk zou je zeggen dat hij het daar toch wel mee zou moeten doen mischien niet optimaal in het tussengebied maar toch niet dat hij helemaal niet op toeren komt
 
Vandaag maar eens verder gegaan aan de zip.
Ik heb even de orginele gasnaald terugezet pwk30 naald en maar voor de zekerheid een iets grotere spoeier maat 148, maar hij wil voor geen meter lopen met de orginele naald. op de bok als ik het gas opendraai inhouden en het geluid van broaap bij hogere toeren ook zonder filter of hand voor de kelk continu hetzelfde.
Toch even de jhj naald erin gezet en loopt meteen goed en is veel feller op het gas rijden deed hij ook goed alleen moet de sproeier nog groter want de bougie kleurde aardig wit met een stukje open gas gereden te hebben.

Maar zoveel verschil tussen alleen de naald terwijl de maten van de naalden niet veel verschillen

Starten doet hij ook beter met deze naald

Heeft iemand dit vaker gehad dat hij gewoon niet wil lopen met de orginele gasnaald?
Post automatically merged:

Wel is de bougie zeiknat als hij stationair heeft gelopen misschien dat hij toch teveel benzine krijgt met gas dicht wat het nog niet helemaal makkelijk aanslaat wat wel beter is geworden als met de orginele gasnaald
 

Attachments

  • E72FAE33-8E93-4878-903C-0BB43A20A75E.png
    E72FAE33-8E93-4878-903C-0BB43A20A75E.png
    244.4 KB · Views: 3
Last edited:
Ik had een 34mm Polini die ik niet afgesteld wist te krijgen. Dat lag echt aan de carb zelf, weet niet of je in de gelegenheid bent een 30mm van iemand te lenen om het te testen. Anders heb ik wel een 28mm die je kan proberen als.je uit de buurt komt?
 
Ik heb nog een 34 polini ook liggen daar had hij precies hetzelfde mee maar maar voorheen reed ik ook met een 30 polini en daar liep hij wel gewoon goed mee met de orginele naald erin
Denkjewel je aanbod dat ik hem mag proberen maar ik bestel er wel een en zal kijken wat hij daar mee doet of het echt in de carburateur zit maar het lijkt er wel op omdat hij voorheen met een andere wel deed
We
 
Probeer eens een Keihin of Dellortho anders. Ben zelf over die polini carbs ook niet ontevreden maar met een Keihin liep mn 100cc stuk beter moet ik zeggen
 
vandaag de nieuwe pwk 30 polini geprobeerd alleen de hoofdsproeier naar 156 gewisseld en gereden maar de carb hangt net een druppel elke keer aan tijdens het rijden of hij net tegen het overlopen aan zit
Maar qua rijden niet veel beter reed wel maar alleen kreeg net te veel kwam maar net door de powerband heen daarna liep hij wel goed

Toch maar de ouder carb er terug op met de andere naald erin loopt daarmee toch het beste mee pakt geleik op alleen op 1/4 gas brabbelde hij een beetje of hij teveel krijgt
Daarna de naald laten zaken maar toen starten hij lastig en broaap geluid met ineens het gas opendraaien
Zou dat dan toch in de stationair sproeier zitten mischien??

Als ik het gas langzaamen /normaal opendraai loopt hij wel goed naar zijn top
 
Hoe schuin staat de Carb ? ik had hetzelfde Probleem , reed eerst met een Stage6 wig , en moest eerst Burn Out maken om optimaal te vertrekken .
Wig er af gehaald en vervangen door Malossi Spruitstuk , de Carb staat nu meer Vlak / Horizontaler ...
Misschien had ik het op kunnen lossen door plaatje die de vlotterpen bediend wat anders te verbuigen .
Stationair Sproeier kan ook nog te groot zijn bij jou .
 
vandaag de nieuwe pwk 30 polini geprobeerd alleen de hoofdsproeier naar 156 gewisseld en gereden maar de carb hangt net een druppel elke keer aan tijdens het rijden of hij net tegen het overlopen aan zit
Maar qua rijden niet veel beter reed wel maar alleen kreeg net te veel kwam maar net door de powerband heen daarna liep hij wel goed

Toch maar de ouder carb er terug op met de andere naald erin loopt daarmee toch het beste mee pakt geleik op alleen op 1/4 gas brabbelde hij een beetje of hij teveel krijgt
Daarna de naald laten zaken maar toen starten hij lastig en broaap geluid met ineens het gas opendraaien
Zou dat dan toch in de stationair sproeier zitten mischien??

Als ik het gas langzaamen /normaal opendraai loopt hij wel goed naar zijn top
Heb je een filmpje? Ik kan hier zsm geen filmpje uploaden ofzo, maar weet bijna 100% dat je met exact hetzelfde probleem als mij zit.
 
Filmpje gewoon uploaden op YT oid, kan je gewoon linken.

Welk spruitstuk is het dan? Ik denk dat @Brute-Force met het schuin staan van de carb het goed zegt.
Met veel aftermarket spul zie ik ook dat de carburateur er super scheef op komt te staan.

De vlotterhoogte zou je eigenlijk niet echt iets aan moeten doen. Tenzij hij natuurlijk in een rare positie staat. Maar als dat zo raar is, gaat het met de rest waarschijnlijk ook niet echt goed komen. Je kan dan bijvoorbeeld ook je vlotterbak maar half vullen, waardoor je rare dingen krijgt.
Daarom bestaan er ook dit soort carburateurs:

Deze is heel extreem, maar op motoren zie je ook wel carburateurs met een gekantelde vlotter.
 
Last edited:
Beste Carburateur op dit Moment is de : Smartcarb https://smartcarbfuelsystems.com/

Zijn @bartj en ik al mee bezig / verdiepen / Brainstormen .
Nee dat is de duurste, is nog een lastig verhaal die goed te krijgen schijnbaar. Tot nu toe uit eigen ervaring toch een originele Keihin. Al ben ik wel steeds benieuwder naar die grote Dellortho carbs. Reed heel de Polini cup zo'n beetje iedereen mee. Dat zal ook niet voor niets zijn lijkt me
Post automatically merged:

Filmpje gewoon uploaden op YT oid, kan je gewoon linken.

Welk spruitstuk is het dan? Ik denk dat @Brute-Force met het schuin staan van de carb het goed zegt.
Met veel aftermarket spul zie ik ook dat de carburateur er super scheef op komt te staan.

De vlotterhoogte zou je eigenlijk niet echt iets aan moeten doen. Tenzij hij natuurlijk in een rare positie staat. Maar als dat zo raar is, gaat het met de rest waarschijnlijk ook niet echt goed komen. Je kan dan bijvoorbeeld ook je vlotterbak maar half vullen, waardoor je rare dingen krijgt.
Daarom bestaan er ook dit soort carburateurs:

Deze is heel extreem, maar op motoren zie je ook wel carburateurs met een gekantelde vlotter.
Ik had die 34mm Polini op mn Malossi carter met een F&F F35 spruitstuk, lijkt op het spruitstukje van stage6 dat op de wig hoort. Maar deze is juist zo gemaakt dat de carb vlakker komt te staan. Was namelijk ook de hele reden dat ik die gekocht had. En het is niet dat ik een beetje heb lopen prutsen met een pilsje in mn hand hoor en dat het toen niet lukte ofzo. We hebben zelf wigjes gemaakt in verschillende hoeken, meer op de testbank gestaan dan dat ik in de kroeg zou zitten. Binnenwerken veranderd, vlotterbakken naalden gasnaalden meerder malen vervangen getest en nog eens vervangen zonder succes. Vervolgens hoor ik van Alfio dat die weleens hetzelfde had en knal er een 35mm Keihin Airstriker op en na 3x sproeier wisselen liep het als een kanon. Dan ligt het voor mij toch echt aan de carb zelf, nogmaals de andere Polini carbs vind ik erg fijn mee te werken. De 19mm cp evo beste carb die ik op mn 7t heb gehad in al die tijd.

Edit: filmpjes zijn aan het uploaden, geluid lijkt heel wat maar telkens met het gas moeten spelen omdat ie echt voor geen meter wilde lopen en dit was met 10 verschillende sproeiers en stationair sproeiers getest. Voor ik zometeen hoor dat ie kut afgesteld stond. Eerste filmpje is namelijk van dezelfde middag met zelfde afstelling
 
Last edited:
Back
Top