Heb je een filmpje? Ik kan hier zsm geen filmpje uploaden ofzo, maar weet bijna 100% dat je met exact hetzelfde probleem als mij zit.vandaag de nieuwe pwk 30 polini geprobeerd alleen de hoofdsproeier naar 156 gewisseld en gereden maar de carb hangt net een druppel elke keer aan tijdens het rijden of hij net tegen het overlopen aan zit
Maar qua rijden niet veel beter reed wel maar alleen kreeg net te veel kwam maar net door de powerband heen daarna liep hij wel goed
Toch maar de ouder carb er terug op met de andere naald erin loopt daarmee toch het beste mee pakt geleik op alleen op 1/4 gas brabbelde hij een beetje of hij teveel krijgt
Daarna de naald laten zaken maar toen starten hij lastig en broaap geluid met ineens het gas opendraaien
Zou dat dan toch in de stationair sproeier zitten mischien??
Als ik het gas langzaamen /normaal opendraai loopt hij wel goed naar zijn top
Nee dat is de duurste, is nog een lastig verhaal die goed te krijgen schijnbaar. Tot nu toe uit eigen ervaring toch een originele Keihin. Al ben ik wel steeds benieuwder naar die grote Dellortho carbs. Reed heel de Polini cup zo'n beetje iedereen mee. Dat zal ook niet voor niets zijn lijkt meBeste Carburateur op dit Moment is de : Smartcarb https://smartcarbfuelsystems.com/
Zijn @bartj en ik al mee bezig / verdiepen / Brainstormen .
Ik had die 34mm Polini op mn Malossi carter met een F&F F35 spruitstuk, lijkt op het spruitstukje van stage6 dat op de wig hoort. Maar deze is juist zo gemaakt dat de carb vlakker komt te staan. Was namelijk ook de hele reden dat ik die gekocht had. En het is niet dat ik een beetje heb lopen prutsen met een pilsje in mn hand hoor en dat het toen niet lukte ofzo. We hebben zelf wigjes gemaakt in verschillende hoeken, meer op de testbank gestaan dan dat ik in de kroeg zou zitten. Binnenwerken veranderd, vlotterbakken naalden gasnaalden meerder malen vervangen getest en nog eens vervangen zonder succes. Vervolgens hoor ik van Alfio dat die weleens hetzelfde had en knal er een 35mm Keihin Airstriker op en na 3x sproeier wisselen liep het als een kanon. Dan ligt het voor mij toch echt aan de carb zelf, nogmaals de andere Polini carbs vind ik erg fijn mee te werken. De 19mm cp evo beste carb die ik op mn 7t heb gehad in al die tijd.Filmpje gewoon uploaden op YT oid, kan je gewoon linken.
Welk spruitstuk is het dan? Ik denk dat @Brute-Force met het schuin staan van de carb het goed zegt.
Met veel aftermarket spul zie ik ook dat de carburateur er super scheef op komt te staan.
De vlotterhoogte zou je eigenlijk niet echt iets aan moeten doen. Tenzij hij natuurlijk in een rare positie staat. Maar als dat zo raar is, gaat het met de rest waarschijnlijk ook niet echt goed komen. Je kan dan bijvoorbeeld ook je vlotterbak maar half vullen, waardoor je rare dingen krijgt.
Daarom bestaan er ook dit soort carburateurs:
Carburetor Kit Racing 28mm type PWK with 40 degree tilt float bowl | MAXISCOOT
Looking for Carburetor Kit Racing 28mm type PWK with 40 degree tilt float bowl ? ✓ Get your parts shipped within 24H ✓ Split payment.www.maxiscoot.com
Deze is heel extreem, maar op motoren zie je ook wel carburateurs met een gekantelde vlotter.