DooieSpeedometer
Member
Hey mensen,
Ik zit met het volgende probleem.. Ik heb eerst problemen gehad met die goedkope Chinese oliepompjes.
Die van DMP had de keerring op de as waar de gear zit lek dus ik kreeg telkens olie bij de stator en daardoor was de ontsteking zwak tevens lekte er een grote hoeveelheid goede dure olie weg... Weer een nieuwe Chinese oliepomp van een ander merk gehaald en nu heb ik geen probleem meer dat er olie bij de stator coil komt maar dat er olie door de zwaartekracht telkens doorloopt naar de vlotter bak en in de motor... De check valve in de carburateur is stuk of MOET ik die twee buisjes eromheen aansluiten of is dit alleen voor de carburateur verwarming?
Dit is echt een heel vies probleem. Na één dag toch wel of minder start de scooter niet meer (want dan zit er zoveel olie bij de benzine, dat werkt niet..). Ik heb al zoals je in de foto ziet een andere tank dop geprobeerd. Zonder goed resultaat, natuurlijk heb ik getest of hij met die dop erop nog wel olie pompte, en dat was het geval.
Ben door mijn ideeën heen.. Wat is hier de juiste oplossing voor of wat doe ik fout?
Ik zit met het volgende probleem.. Ik heb eerst problemen gehad met die goedkope Chinese oliepompjes.
Die van DMP had de keerring op de as waar de gear zit lek dus ik kreeg telkens olie bij de stator en daardoor was de ontsteking zwak tevens lekte er een grote hoeveelheid goede dure olie weg... Weer een nieuwe Chinese oliepomp van een ander merk gehaald en nu heb ik geen probleem meer dat er olie bij de stator coil komt maar dat er olie door de zwaartekracht telkens doorloopt naar de vlotter bak en in de motor... De check valve in de carburateur is stuk of MOET ik die twee buisjes eromheen aansluiten of is dit alleen voor de carburateur verwarming?
Dit is echt een heel vies probleem. Na één dag toch wel of minder start de scooter niet meer (want dan zit er zoveel olie bij de benzine, dat werkt niet..). Ik heb al zoals je in de foto ziet een andere tank dop geprobeerd. Zonder goed resultaat, natuurlijk heb ik getest of hij met die dop erop nog wel olie pompte, en dat was het geval.
Ben door mijn ideeën heen.. Wat is hier de juiste oplossing voor of wat doe ik fout?
Last edited: