vlotter accelereren speedfight2 100cc ?

onbegrensd

Well-Known Member
zo luitjes, heb sinds enkele weken een speedfight2 100cc op de kop kunnen tikken.
het ding had maar een dikke 5000 op de teller en was compleet standaard.

nu als ik ermee rij valt het me erg op dat onder de 60kmh de scoot wat sloom optrekt/herpakt.(het tellertje gaat wel best vlot omhoog)
vanaf 60 verdwijnt dit en word de scoot goed 'wakker' en acelereerd dan ook beter.

nu heb ik het toerental gemeten en ben ik tot de conclusie gekomen dat vanaf 6500trpm de scoot echt wakker word(65kmh teller).

dit wou ik oplossen met andere rollers(lichter) en mijn dealer zegt dat een malossi vario ook een uitkomst kan bieden.

nu is de vraag of zo'n malossi vario ook wel echt helpt en doet wat ik ervan verwacht ?(heb al gevallen gezien dat de stock vario beter gaat)

dus als iemand er ervaring mee heeft met deze blokjes en de 'tuning' ervan dan mag hij/zij zich altijd melden want op 100cc vlak ben ik een noob:henko:
 
Advertisement - register to remove this

een scooter moet in de eerste plaats de juiste rollen erin hebben en dat zijn de rollen waarmee het toerental goed is , echter kan er ook slijtage aan zijn natuurlijk.

ik zou het eerst eens met andere rollen proberen , een SF100 moet prima kunnen lopen met std vario.
 
een scooter moet in de eerste plaats de juiste rollen erin hebben en dat zijn de rollen waarmee het toerental goed is , echter kan er ook slijtage aan zijn natuurlijk.

ik zou het eerst eens met andere rollen proberen , een SF100 moet prima kunnen lopen met std vario.

voila dacht ik ook maar de rollen met de maten/gewichten die ik nodig heb(18X14mm en 11 en 12gr/st) zijn bijna niet te vinden, daarmee leek me zo'n malossi vario wel wat aangezien de prijs ook meevalt...

weet jij ergens een plaats waar ik deze rollen kan vinden Melf ?

alvast erg bedankt !
 
dat zou ik zelf ook moeten zoeken :p

lol8P:p

ik ben wel aan het neigen naar de multivar, die gebruikt dezelfde maat rollen als mijn doppler vario's in mijn mina(s) en deze zijn op de koop toe ook nog eens onverslijtbaar...
en voor 60€ een nieuwe sport vario... })
 
zo, zo gezegd zo gedaan de multivar zit erin...

Dit loopt al een pak beter, vooral het hernemen en de de overall acceleratie is een pak beter.
één klein nadeeltje en dat is iets heel normaals bij die sportvario's en dat is het variodipje wat je nu beter voelt.
Maar ondanks dat trekt hij hem er toch mooier door dan met de originele vario.

Als het bestaat voor dit blok wil ik wel een poelie met rechte spiebanen maar dat zien we later wel...
De drukveer die ik bij de vario heb gekregen(paars malossi) heb ik maar niet gemonteerd, van 78gr vario gewicht naar 66gr is al drastisch genoeg(in mijn ogen).

Nu nog voor de zekerheid een nieuwe riem erin en we kunnen weer min 5000km verder +ralf+
 
het is juist omdat je geen andere drukveer monteerd dat je een dip krijgt ,die dip kan er zeker wel uit zo.
 
het is juist omdat je geen andere drukveer monteerd dat je een dip krijgt ,die dip kan er zeker wel uit zo.

ja dacht ik ook dat ik hem er zo uit kon krijgen maar de dip is echt heel klein, hij zakt ook niet weg ofzo hij blijft mooi door zen toeren uitgaan alleen is het net of hij in een fractie van een seconde schakelt net zoals bv. een automaat van een recente wagen...


ik zal de drukveer wel eens proberen om te kijken wat het verschil is maar er moet toch nog een nieuwe riem op dus die ga ik eerst effe bestellen en dan gelijk met de nieuwe riem die drukveer erop.
 
Back
Top