Vloeibare pakking, voetpakking

Roy81

Member
Na het plaatsen van een nieuwe cilinder lekt er kleine beetjes koelvloeistof bij de voetpakking. Ongeveer een druppel of 10 in 24 uur, stilstaande scooter.

Nu heb ik een nieuwe pakking besteld, die er nu tussen zit is een metaalachtige pakking. De nieuwe is van (ik noem het maar groen papier). Is mogelijk en een goede oplossing om samen met de nieuwe pakking ook wat vloeibare pakking te gebruiken?

Advertisement - register to remove this

gewoon een nieuwe pakking zou voldoende moeten zijn, alleen is de papieren voetpakking waarschijnlijk dunner dus je gaat wel anders uitkomen met je squishband. niet dat dat zo nauw komt maar ik had dan zelf toch het liefste precies dezelfde pakking gehad

Goed controleren op de plek van de lekkage voordat je iets gaat doen. Misschien is de pakking wel gescheurd o.i.d. vloeibare pakking is nooit gewenst tussen je cilinderdelen omdat deze kaarsrecht moet staan.

De meeste 50cc scooters hebben een slag van 39mm. Stel je maar voor dat die zuiger per slag 2 keer op een neer gaat. Dat is een weg van 78mm. Ofwel 0.078meter per omwenteling. Keer een toerental van 12000 rpm. Dat is 936 km/minuut.

Je zuiger vliegt dus met een snelheid van 56160 km/u door je cilinder heen. Ik zou hem het liefst ook zo recht mogelijk zonder oneffenheden monteren.

Back