vliegwiel zit potvast, enige tips om het eraf te krijgen

ronnyracingteam

Ronny Himself
Het vliegwiel wil er dus echt niet af.
Demontage manier: Gewoon zoals het hoort met een trekker (vliegwiel met binnendraad, trekker met buitendraad)
Maar het wil echt niet los, ik heb de trekker al met de slagmoersleutel aangedraaid maar mijn krukas begint gewoon te pletten aan het uiteinde?

Ik heb er al sinds gisteren wat kruipolie op gespoten,....

Er is niets van roest te zien.

Ook heb ik de trekker op spanning gezet, en met een kuntstof hamer, lichtjes tegen het vliewiel getikt.

Nog tips?

Groeten

Advertisement - register to remove this

Heb je de moer er wel afgehaald? +ralf+:z

Serieuze mode : Als kruipolie niet werkt eens proberen de boel te verwarmen, dus vliegwiel ff heet stoken met de gasbrander.

Ook wel es gehad.... dit was toen de oplossing:

58gr21_m.JPG

idd verwarmen wil wel is lukken...
wil het dan nog niet: je trekker goed op spanning maken, vervolgens met een hamer een klapje op de spanner geven zodat hij los "schrikt"

idd verwarmen wil wel is lukken...
wil het dan nog niet: je trekker goed op spanning maken, vervolgens met een hamer een klapje op de spanner geven zodat hij los "schrikt"

Juist goed warmgestookt.
Ook een paar goede tikken opgegeven.
Ik heb op de bout van de trekker zo een stang met een los gewicht extra op gevezen zodat je hamerend naar je toe kan trekken, (ik weet niet hoe dat gereedschap noemt)

Nog steeds niet :-(

Ik vrees dat de enige oplossing zal zijn: aanvijzen todat het los komt, en dan zal de krukas wel naar de *** zijn, of de trekker of de draad in het vliegwiel ofzoiets....

en met een gewone bankhamer? tikken , en dan met de hand tegelijkertijd aandraaien (met een sleutel uiteraard :p)

dus met 2 man..

1 een slag geven , ander sleutel onder spanning.

dit moet gewoon los willen zo.

Vliegwiel is los gekomen.
Ik heb hier nog een product gevonden en dat noemt freeze and release:
trp_f1787220.jpg

Dat werkte goed, vliegwiel warm gestookte, daarna snel krukas extra afgekoeld
en dan een trekker op spanning en een kleine tik en plop! los.

Wel het eerste stuk draad van de krukas moeten wegslijpen want die was ondertussen opgestuik. Maar dat is nu in orde!

Groeten en merci voor de tips.

toen ik dat probleem had was de draaias een beetje verbogen omdat het vliegwiel niet goed vast zat. nadat ik het weer recht geveilt had kreeg ik hem met een beetje trekken er weer af

Back