ja die spie vond ik ook raar.Op de spie slaan? Ding kan nergens heen, dan ram je het alleen maar verder vast.
Gewoon tegen het vliegwiel aan slaan met een hamer, met een stukje hout er tussen. Komt hij er ook vanzelf af.
Nee als je de punt op de krukas hebt , en de vingers , aan het vliegwiel , gaat er aan de as niets stuk , ik laat wel altijd de moer tot de begin winding erop , (dus moer gelijk met het as vlak) om beschadiging van de schroefdraad te vermijdenkan dit kwaad voor de krukas?
bedoel je dus gewoon met een hamer tikken op het vlieg wiel?Poelie trekker bedoel je denk ik? Kan je proberen, meestal past het niet tussen het vliegwiel en het carter. Maar je kan het proberen, kan geen kwaad ofzo.
Maar wat ik zeg, stuk hout, paar goede tikken met een hamer, dan zie je hem op een gegeven moment stuiteren, en is hij los. Niet geweldig voor je vliegwiel, maar zo komen ze er ook vanaf. Zelf ook al een aantal keer gedaan.
ik begrijp wat je zegt tot dat je zegt dat er door het centrale gat een bout moet.Ik weet niet of ik het goed begrijp maar is het volgende niet mogelijk.
Het viegwiel heeft 3 gaatjes met schroefdraad waar m6 boutjes in passen.
Maak een plaatje van dik ijzer, neem de 3 gaatjes in dit plaatje over.
In het midden van dit plaatje maak je ook een gat waar een bout doorheen past die op de krukas kan drukken.
Draai de 3 m6 boutjes door het plaatje in de m6 vliegwiel gaatjes. (gele pijltjes)
Leg tussen de krukas en het centrale gat in het plaatje een moer.
Draai door het centrale gat een bout. (groen pijltje)
Door deze bout dan aan te draaien trek je het vliegwiel er dan af.
Misschien moet je het centrale moertje tussen plaatje en vliegwiel tegenhouden met een steeksleutel mocht dit meedraaien.
Ik weet niet of ik het enigsins begrijpelijk heb beschreven en of dit daadwerkelijk werkt.
View attachment 78629
Krukasmoer er eerst vanaf draaien natuurlijk, die heb je er toch ook af voor je de vliegwieltrekker in de beschadigde draad probeert te draaien!k begrijp wat je zegt tot dat je zegt dat er door het centrale gat een bout moet.
dat heeft toch geen zin als je de krukas moer erop hebt gedraaid?
Hallo lieve vrienden,Ik weet niet of ik het goed begrijp maar is het volgende niet mogelijk.
Het viegwiel heeft 3 gaatjes met schroefdraad waar m6 boutjes in passen.
Maak een plaatje van dik ijzer, neem de 3 gaatjes in dit plaatje over.
In het midden van dit plaatje maak je ook een gat waar een bout doorheen past die op de krukas kan drukken.
Draai de 3 m6 boutjes door het plaatje in de m6 vliegwiel gaatjes. (gele pijltjes)
Leg tussen de krukas en het centrale gat in het plaatje een moer.
Draai door het centrale gat een bout. (groen pijltje)
Door deze bout dan aan te draaien trek je het vliegwiel er dan af.
Misschien moet je het centrale moertje tussen plaatje en vliegwiel tegenhouden met een steeksleutel mocht dit meedraaien.
Ik weet niet of ik het enigsins begrijpelijk heb beschreven en of dit daadwerkelijk werkt.
View attachment 78629
een stuk houd werkte niet, weet iemand toevallig welke poelie trekker tussen de gaten van een vliegwiel van zip 2k pastNee, stuk hout er tussen.
Gewoon even 10 keer rustig in en uit ademen.Ik geef je notabene hierboven een oplossing. Lees je überhaupt???