Vliegwiel positie

Tom1995

New Member
Ik vind het erg onduidelijk op welke plek ik mijn vliegwiel moet aflezen.

de een zegt het puntje bij 4t de andere zegt T.
Andere zeggen weer het streepje.
 

Attachments

  • FC1CF0A8-CD56-46FA-B05F-2B9A1691CEF5.png
    FC1CF0A8-CD56-46FA-B05F-2B9A1691CEF5.png
    1.1 MB · Views: 33
Advertisement - register to remove this

Ventilator kap moet wel erop gezet worden want daar zit het nokje in wat je moet hebben.

Maar beste is om de kleppendeksel eraf te halen en hem eerst goed te zetten bij de nokkenas..

En dan nog controle doen en zien of het streep in de ventilator kap overheen komt met het merk tekentje op de ventilator.

Volgens mij moet hij dan op 2T wijzen (maar dit weet ik niet zeker.

Mocht hij bij het kleppen deksel niet goed staan dan nog 1 rondje door draaien.
 
Ventilator kap moet wel erop gezet worden want daar zit het nokje in wat je moet hebben.

Maar beste is om de kleppendeksel eraf te halen en hem eerst goed te zetten bij de nokkenas..

En dan nog controle doen en zien of het streep in de ventilator kap overheen komt met het merk tekentje op de ventilator.

Volgens mij moet hij dan op 2T wijzen (maar dit weet ik niet zeker.

Mocht hij bij het kleppen deksel niet goed staan dan nog 1 rondje door draaien.
Bedankt voor uw reactie, ik heb hem op 4t puntje staan.
Hij loopt mooi en heeft vermogen maar je hoort hem hard tikken.
Als hij 1 tandje verkeerd staat hoort hij niet te lopen toch?

B3EADD92-D064-4E8B-BC91-2192625467BC.jpeg
 
volgens mij moet die op 2t puntje staan. Ja dat is heel raar bij piaggio. Maar dit heb ik via via wel eens gelezen (revolution70)

Niet het stipje maar het streepje. Als het goed is zou dit niet meer moeten tikken als ook je kleppen goed gesteld zijn.

0.10 koud voor inlaat 0.15 koud voor uitlaat.

Als hij al goed stond kan je ook het vliegwiel en het carter markeren.. Doe dit alleen als je het zeker weet dat hij al goed stond.
 
Back
Top