Vliegwiel monteer probleempje

Hallo iedereen, ik ben nu bezig met het heropbouwen van mijn NRG power lc, er zit nu een doppler endurance krukas op. Er is alleen een klein probleempje, mijn vliegwiel wilt niet mooi op mijn krukas, hij wilt niet recht gaan zitten, en als hij der een beetje recht opzit, lukt het niet om hem ver genoeg om de as heen te krijgen. Heeft iemand tips of ervaring hiermee? Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Dan hoop ik maar dat de Doppler exact de juiste afm. heeft ;)
Zo ja, zou het moeiteloos moeten passen...
Heb geen ervaring met de Endurance v Piaggio wel voor Minarelli en hier nooit klachten. Maar omdat ik Doppler sindskort niet meer vertrouw vanwege hun vario die ik tot 2x toe weg kon gooien omdat die niet paste met een variobus die ruim 2cm te kort bleek weet ik niet of Doppler icm met Piaggio zowiezo nog te vertrouwen is.
Anyway, dat vliegwiel moet als een magneet "vastplakken" aan de stator en niet te vergeten over de spie heen vallen. Voor de rest, is het misschien mogelijk dat de krukas bij montage niet genoeg gecentreerd zit naar de ontstekingskant waardoor 't vliegwiel nu misschien niet past?
 
Dan hoop ik maar dat de Doppler exact de juiste afm. heeft ;)
Zo ja, zou het moeiteloos moeten passen...
Heb geen ervaring met de Endurance v Piaggio wel voor Minarelli en hier nooit klachten. Maar omdat ik Doppler sindskort niet meer vertrouw vanwege hun vario die ik tot 2x toe weg kon gooien omdat die niet paste met een variobus die ruim 2cm te kort bleek weet ik niet of Doppler icm met Piaggio zowiezo nog te vertrouwen is.
Anyway, dat vliegwiel moet als een magneet "vastplakken" aan de stator en niet te vergeten over de spie heen vallen. Voor de rest is het niet
mogelijk dat de krukas bij montage niet genoeg gecentreerd zit naar de ontstekingskant waardoor 't vliegwiel nu misschien niet past?
Het probleem is et em, dat hij niet over de spie heen valt, ik gebruik een originele spie en een origineel vliegwiel. Ik maak zo anders even een foto van hoe de spie op de krukas zit.
 
Het probleem is et em, dat hij niet over de spie heen valt, ik gebruik een originele spie en een origineel vliegwiel. Ik maak zo anders even een foto van hoe de spie op de krukas zit.
Kun je de spie niet zo ver mogelijk in de as drukken dat 't vliegwiel er dan wel overheen valt?
 
Kun je de spie niet zo ver mogelijk in de as drukken dat 't vliegwiel er dan wel overheen valt?
Nee dat lukte niet goed, uiteindelijk heb ik circa 1mm van de spie afgevijld (uiteraard evenredig verdeeld over beide kanten). Daarna ging het vliegwiel met een paar tikjes van een kunststof hamer er zo op.
 
Back
Top